Queenhurrem_23 yeni tuvalet eğitimini tamamlamış bir anne olarak sürece çok hızlı bir şekilde alıştık ama bunun en büyük yardımcısı kızımın çok iyi konuşması iletişiminin çok iyi olması ve en önemlisi söylediklerimi anlayabilmesiydi. Bir çok anne gibi 2 yaş sonrası eğitim vermeyi düşünüyordum ama doktorların belirttiği gibi kuru kalkma çişini kakasını söyleme çişten kakadan rahatsız olması vs gibi durumlarımız yoktu, hatta inanılmaz bezleri dolu olur sabaha kadar çiş yapardı yani sıfır sinyal vardı ki doktorumuzda yazı beklememi söylemişti. Ama gece bezi 7 numara kullanıyoruz denemediğimiz bez kalmamıştı çocuk her sabah ıslak uyanıyordu çişi üstüne geçiyor ve hasta oluyordu bu böyle olmaz dedim 26 aylığız 12 gün önce eğitim vermeye karar verdim, sabah kızım uyandı artım büyüdüğünü bez kullanmamızın uygun olmadığını vs vs anlattım saat başı lazımlığa oturttum, ilk gün gündüz sadece 1 kere çişini kaçırdı onda da oyun oynuyordu dalmıştı, ilk gün gecede uyandı çişinin olduğunu söyledi ayağa kalktı kameradan gördüm tabi ben odasına gidene kadar tutamadı kaçırdı, 2 gün kendisi söylesin diye sürekli lazımlığa oturtmadım altı çıplaktı çişinin geldiğini söylüyordu ama üşümesinden korktuğum için külot ve pant. Giyindirdim fakat bu sefer altında bez sandı ve yine kaçırdı bende altını temizledim etek giyindirdim külot vs yok tüm gün öyle dolaştı ve hep çişini söyledi gecede hiç çiş yapmadı, 3 gün gene bir ara külot giyindirdim gene 1 kere oyun oynarken kaçırdı, ama ogün altını çıplak bırakmadım çünkü bez ve küloduda karıştırmaması lazımdı, güzelce anlattım gün içinde altında külot olduğunu söyledim ve ogünden bu güne kadar 1 kere bile gündüz çiş yapmadı 3 gün gecede çiş yapmadı, 4 gün gece gene kaçırdı 5 günde gece gene kaçırdı ama şöyle birşey fark etmiştim ben hep çişini kaçırdığı gün gazlı oluyordu sık sık uywnıyor gazını çiş zannediyor altına yapmaktan korkuyordu, sonra sürekli uyanmaktan yoruluyor derin uyuyor o sırada da kaçırmalar oluyordu her gece çiş kaçırması ayakta ben yanına gidene kadar oluyordu, ama her gece çiş tutma süresi uzamıştı ilk zamanlar 3 saat sonra 5 saat sonra 7 saat sonra 7.5 şimdide 8 saat gece kesintisiz uyuyor çişe kalmıyor doktorumuz uyandırma gözlemle kendisi kalkarsa kaldır demişti, gündüzleri çok su içiriyorum yatmadan 1 saat öncesine kadar su içiyor birde yatarken 1-2 yudum o kadar, 4 günden itibaren de klozete yapıyor çişini kakasını, ilk günden itibaren her çiş yaptığında çiş sonrası ödül verdim, lazımlığa çiş yaptıysa seke seke şarkı söyleyesöyleye çişini kakasını kolzete dökmeye gidiyorduk lazımlığını birlikte temizliyoruz sifonu birlikte çekiyoruz çişe by by diyoruz. Klozete çiş kaka yapmaya giderkende seke seke gidiyoruz gene sifonu çekip byby yapıyoruz, renk renk külotlar aldım çok sevdi süreci bu tarz şeyler daha kolaylaştırdı ama beni dinlemeyen anlamayan bir çocuk olsaydı zor olurdu. İlk günler inanılmaz anlayışlı olmamız lazım, asla kızmak yok ne olursa olsun