a_burcu_bur bizim en çok yaptığımız hareket germe , mesela benim bebeğimde sol tortikollis var. Yanı sol kası daha kısa ve sert o yüzden kafasını yattığı yerde sağa doğru geriyorum sağ kulak omzuna değene kadar, sol omuzu da diğer elimde sabit tutuyorum eşimde elinde oyuncaklar şarkılar oyalamaya çalışıyor , ilk uykudan uyanip keyfi olduğu zamanlarda yapmaya çalışıyorum daha sakin keyifli oluyor açıkçası , cok zorlandığım zamanlar ceviz adam acıyorum sakince duruyor açmamam gerekiyor biliyorum ama onun iyiliği için bu hareketleri de yapmam lazim. Onun dışında diğer hareket yatarken tam rotasyon sol tarafına bakması oyuncaklarla bu hareketi tek basıma cok daha kolay yapıyorum , sonra kolumda taşıyorum sol tarafı kolumda olacak şekilde boyle yan taşıyorum boynunu gererek vücudunu serbest bırakıp evde geziniyorum. Gece de bi emzirme sonrası çarşafı rulo yaptım sol tarafına yan şekilde boynu gergin duracak şekilde yan yatırıyorum ki boynu gerilsin , ama cok rahat uyuyamıyor en fazla 1-1,5 saate uyanıyor. Sonra istediği pozisyonda yatırıyorum yine. Ben yaklaşık 1,5 aylık bu hareketleri yapıyorum bebeğim sırt üstü yatarken hep sola bakiyordu kafası yamuk şekilde simdi cok şükür düz orta safhada durabiliyor. Ama kucakta tutarken sol boyun kası çekildiği için kafa sola çekiliyor hanı orta safhada tutamıyor henüz o kadar güçlenmedi kası maalesef , ben günde 5 sefere tamamlamaya çalışıyorum 15 set şeklinde, aklınıza takılan sormak istediğiniz bir şey varsa seve seve detaylarıyla anlatırım