Boncuk21 ya süt kemik gelişimini etkiliyor da, maximum 2-3 cm etki eder. Ben küçükken çok süt içermişim. Ama benim annem babam ananem dedem hepsi uzun. Benim bıyumda 185. Erkek Kardeşim öyle aman aman yemek yemezdi, süt de içmezdi boyu 1.90. Benim kızım 3 yaşında. 1 yaşına kadar süt vermedim hiç yoğurt verdim peynir verdim. 1 yaşından sonra haftada iki keçi sütü içirdim. 2 yaşından snra da inek sütü vermeye başladım ama çok vermiyorum. Boyu doğduğundan beri hep uzun. Küçük kızımda uzun. Yani boy daha çok genetik. Tabii küçük yaşta doğru sporu yapmak da boy uzamasına etki ediyor. Sağlıklı beslenmek, ergenlikte kilolu olmamak. Tek başına süt ile pek bişi farketmez. Bir de süt vermeyin diyorlar artık.