morpatii Az önce YouTube de bir videoda izledim Mozambik’te rotarix aşısını ücretsiz olarak sağlık ocağında yapılıyor ekonomi olarak bu kadar fakir bir ülke karşılıyorken neden bizim ülkemizde özel aşı olarak görünüyor 🤷🏻♀️
SemaK morpatii salgın hastalık niteliği taşımıyor diye. Mesela covid ülkece salgın olduğu için aşı ücretsiz yada kızamık tifo vs zamanında salgın olmuş ülkelerde o yüzden ücretsiz. Ama malesef menenjit ve rota virüs salgın sayılmıyor
prensinveannesininguncesi morpatii oldukça basit bi sebebi var devletimizin böyle aşılara harcayacak parası kaldı mı acaba ?? Parası olan vurdurdun parası olmayan Allah’a emanet
Gzdzeynep morpatii afrikadaki bebeklerin rota virüsü yüzünden öldüklerini okumuştum daha önce sanırım tedavi imkanları daha kısıtlı o yüzden devlet bu aşıyı orada ücretsiz karşılıyor olabilir
bireylul Ben doktorumuza sordum maalesef aşıyı üretmek ithal etmekten daha pahalıymış bu yüzden rota ve menenjit aşıları karşılanmıyor
morpatii bireylul pahalı olabilir evet ama o kadar fakir bir devlet karşılayabiliyorsa neden bizim devletimiz karşılayamasın ki
ayse_35poyraz keşke karşılansa şimdiden kara kara düşünüyorum nasıl yaptrcaz yaptırabilcezmmi diye keşke tüm bebekler için devlet ödese bu ücretli aşıları
morpatii ayse_35poyraz biz 1 dozunu yaptırdık 2 dozu doktoru istemedi süt alerjisi var diye zaten istese bilmiyorum yaptırabilirmiydik
Umutmomss ayse_35poyraz iki aşı 1100 dedi doktor. Hadi durumu olan yaptırıyor. Olmayan nasıl yaptıracak
morpatii Gzdzeynep tabiki tedavi imkanları kısıtlı ama yinede özel aşı olması için bir sebep değil bence birçok bebek yakalanıyor rotavirüse
Dgnwgmsm morpatii Rota aşısını mi süt alerjisinden dolayı yaptirmadiniz? Benim kızımda da çıktı alerji ve 10 gün sonra rotanın ikinci dozu var.
Gzdzeynep morpatii belki o ülkede de bizdeki ücretsiz aşıların bazıları ücretlider 🤷🏻♀️ Belki de bizim torunlarımıza denk gelecek rota aşısının ücretsiz zamanları. Biz bebekken de babam söylüyor şuan devletin vurduğu bazı aşılar ücretliymiş ve hep üniversite hastanesinde ücretli yaptırmışlar bize diğer aşıları.
ayse_35poyraz Umutmomss öyle valla bende çok istiyorum ama kira ve asgari ücret le geçiniyoruz daha sünnet parası var birde menenjit aşısı yaptrmak istiyorum kmblr o ne kadar Allahım yardım etsin hepimize keşke ücretsiz olsaydı bu aşılar
morpatii Gzdzeynep zaten kaç tane aşı var ki canım sanmıyorum ücretli olduğunu orada o kadar fakir bi ülke para ile yapılıyor olsa kimsenin aşı yaptıracak durumu yok salgın hastalık artacak o riski göze almazlar
Umutmomss ayse_35poyraz ah keşke ya. Türkiye de yaşamak çok zor gerçekten :) Allah hepimize yardım etsin