Mutlu1anne Kızım da 19 aylık. Ona zararı olmayacak her türlü isteğine karşı gelmiyorum. Zaten hevesi bir kaç dakika sürüyor. Eğer ona zarar verecek bir şeyi israrla istiyor ve ağlama krizi kaçınılmaz olduysa önce onu kucağıma alip sarılıyorum. Üzülme geçecek yanındayım ben diyerek yatıştırmaya çalışıyorum. Sonra da hemen ilgisini dağıtıyorum. Heyecanlı bir şekilde Aaa hadi bebeklerine mama yapalım bak çok acikmislar diyorum mesela. Hemen oyunu kuruyorum bak ben başladım mama yapmaya deyip onu da teşvik edici abartılı hareketler yapıyorum. Kesinlikle işe yariyor. Huyu öyle olacak gibi düşünmeyin. Geçici bir dönem bu. Benlik duyguları yeni oluşmaya başladığından istekleri olmadığı zaman hemen ağlama ve bağırma yolunu seçiyorlar. Gelişim sürecinin bir parçası. Biz anneler mümkün olduğunca süreci sakin kalarak yönetmeliyiz. Duygularini anladığımizi hissettirmeliyiz onlara. Zamanla geçecek 😊