Ek gıda başalma konusunda araştırmalarım, düşüncelerim ve bizzat kendi kızımda deneyimlerim burda yazılanların hiçbiri ile örtüşmüyor. Emziren anneler neden ek gıdaya başlamada acele ediyorlar onu da anlamış değilim. Bebeğinizi gözlemleyin sadece. Desteksiz oturmaya başlayınca mama sandalyesinde yemek masasına dahil edin. Sizi izlesin ve merak duygusu artsın. Hayatta her öğrenme önce merak ederek başlar. Bizim büyüklerimiz de hemen çocuk ağzıma bakıyor canı çekiyordur diye kendi yediğinden yedirmeye çalışır. Çocuk sen taş yesen de bakar canı çekmez merak eder sadece. Siz onun merak duygusunu iyice kamçılayın ki Yediklerinizi merak etmeye başlayınca önüne tek çeşit olmak üzere her gün farklı bir sebze veya meyve verin. Hani bebekker her şeyi ağızlarına götürüyorya verdiğiniz besini de götürecek ama onun yenilmesi gerektiğini sizi gözlemleyerek öğrenecek. Hatta ilk zaman parça koparıp yutacakken öğürecek. Tadını sevmediği bir şey olunca öğürecek. Mesela benim kız daha yumurtanın uzaktan kokusunu alınca öğürüyor. Birkaç kez zorla yedirmeye çalıştım ilkinde kabız oldu ikincide köpüklü değişik bir kaka yaptı bıraktım bende. Çocuklarınızın ağzına kaşıkla birşey vermeyi bırakın anneler, koyun önüne oyuncak gibi oynayarak kendileri keşfetsinler. Çiğ havuç patates soğan vs verin mesela, doğadaki besinleri gerçek tadları ile öğrensinler önce. Nasıl ki bir bebek motor becerilerinin gelişmesi ile orantılı olarak zamanla emekleyip yürüyorsa yemek yemesi de aynı şekilde zamanla kendi öğreneceği bir şey. Ve bu öğrenme aynı yürüme zamanı gibi her çocukta farklıdır. İlla 6 ay olunca ek gıdaya geçmek zorunda, sizinle birlikte her öpün birşeyler yemek zorunda gibi düşünmeyin. Sizin çocuğunuzun merak edip istekli olduğu an belki 7 aylıkken olacak. Çocuğunuzu gözlemleyin sadece. Ben kızımın yönlendirmeleri ile 6,5 aydan sonra mama sandalyesi ile masaya aldım ama 7,5 aydan sonra tadımlara başladım. Daha doğrusu 6,5dan sonra verdiklerimi oyuncak gibi oynuyordu parça koparsa da yutmuyordu o yüzden yavaş yavaş yutmaya başlayınca 7 ayı geçmişti. Şimdi 8,5 aylığız hala elimle ağzına birşey tutmuşluğum yoktur. Önüne koyarım ister yer ister oynar. İlk zamanlar mesela elmadan minik parça kopardı yutacakken öğürürdü çıkarırdı, şimdi dili ile çeviriyor çiğnemeye çalışıp yutuyor. Yani demem o ki
1- Çocuklarınıza blw yapın ve keşfederek yemek yemeyi öğrenmelerine fırsat verin. Bunun için de bebeğinizi gözlemleyin sadece. O ne istediğini, ne yapacağını biliyor. İlk verdiğinizde sevmeyip yemeyebilir. Birkaç gün sonra tekrar verin belki yer. Mesela ben buharda sarımsak pişirip vermiştim ilk verişlerimde ısırdı ama yutmadı tükürdü daha sonra yemeye başladı. Şu ana kadar inatla yemediği tek şey yumurta oldu ve vermeyi bıraktım artık.
2- Elinizle, kaşıkla ağzına vererek besleme düşüncesinden çıkın. 1 yaşa kadar zaten sadece tadına bakacaklar doymayacaklar. Yoğurtta verseniz, çorba da verseniz koyun önüne ister yesin ister döksün ister oynasın. Ben çay tabağı ile yoğurt koydum eliyle dokuntu parmağını yaladı, tadını sevdi baktı parmakla olmayacak tabağı ağzına kaldırdı kenarından yeme başladı.