bebetom08 Merhaba tuvaletinizi yaparken cam kesiği gibi oluyosa makat çatlağıdır. Bende doğumdan sonra 3 ay çektim bikere kabız oldum o bikere kabızlık beni mahvetti. Normal doğum yaptım zor geçti ikinmktan diye düşünüyorum. Öncelikle her tuvalete girdiğinizde sıcak su kullanın. Günde 2 3 kez sıcak suya oturun içine batikon dökebilirsiniz, doktor önermişti. Lifli beslenin bol şu hoşaf kayısı tuketin. Zeytinyağı için sabahları aç karnına o bölgeye de sürebilirsiniz. Anestol uyusturucu krem var genelde onu veriyolar tuvalet öncesi ve sonrası o bölgeye sürülüyor, acısını azaltiyor. Tuvaletiniz gelince ıkınmayın kendiliğinden gelsin dışkı pamuğa kantoran yagı zeytinyağı döküp o bölgeye koyun iyi gelir. Ayaklarınızı sıcak tutun