El ve ayakları soğuksa ateşi daha yükselecek demektir. Biri corap giydirin demiş, kesinlikle yanlış bir öneri. Evinizin sıcaklığı iyiyse ısı dengelemeyi sağlayan el ve ayakları açıkta bırakmak gerekir. Yoksa ateşi daha fazla çıkar. Zaten ateşi olması gereken dereceye gelince el ve ayakları ısınacak. Mümkün olduğunca ince giydirin. Düzenli calpol verin, çünkü ateşi olmasa da çok fazla vücut ağrısı vardır. Hareketlenmeye başlayınca kesersiniz veya aralığını uzatırsınız calpolün. Eğer ateş düşürücü vermenize rağmen ateşi düşmüyorsa o zaman dozu azdır. 1 yaş altında doz ayarı biraz zor maalesef, bir çay kaşığı daha içirin böyle bir durumda ve yine gözlemleyin. Benim oğlum cüsseli bir bebekti, bexsero ateş yapmıştı yine 9.ayda, kilosuyla orantılı olarak vermemizi önermişti doktorumuz. Atıyorum 10 kiloysa 5 cc, yarı yarıya. Siz de doktorunuza danışarak böyle bir yol izleyebilirsiniz. Çok geçmiş olsun. İkinci gün pek sıkıntısı kalmamıştı oğlumun iştahsızlık ve huysuzluk kalmıştı sadece, umarım sizinki de hızlı atlatır.