Akdeni anemisi genetik bi rahatsızlık.anne veya babadan biri taşıyıcı ise çocuğun da taşıyıcı olma ihtimali var.mesela benim babam taşıyıcı olduğu için 4 kardeşten ikisi taşıyıcı oldu.biri de ben:) benim de çocuklarımın taşıyıcı olma ihtimali var.taşıyıcı çok önemli bi şey değil.hasta olma ihtimali de olamaz zaten evlenirken bu test yapılıyor ve bilgi veriliyor.mutlaka bilirsiniz öyle olsa.ama siz veya eşiniz taşıyıcı olmalısınız ki bu test yapılsın