Bu arada genel olarak şu şekilde özet geçeyim kendi durumumuzdan da yola cikarak ve gerekli uzman doktor kişilerin görüşü de bu yönde,
3 yaşına gelmiş ve (36 ay) hala konusmasi yaşıtlarından geri kalmış ise ( çünkü o beklenen atak 3 yaşında gelmesi gerekiyor en fazla hani buralarda yazıyorlar ya birden açıldı bir hafta işte tatile gittik orda açıldı falan gibi…) Beklenen atak gerçekleşmemiş ise bu çocuk bir geç konuşan mi yoksa bir dil bozukluğu mu yasiyor bunu anlamak zor olacağı için mutlaka dil terapisti ile çalışılması gerekiyor. Bu durumda geç konuşan çocuk için kreş fayda sağlayabilirken maalesefki dil ile ilgili farklı sorunlar yaşayan yani dil bozukluğu olan çocuklar kreşten dil konuşma konusunda fayda sağlayamıyor aksine davranış bozuklukları gelişiyor okula giderken ağlama ,gitmek istememe,hircinlasma, inatlaşma vb davranışlar. Bu yüzden çocuğu riske atmak iyi bir şey değil destek almak şart. Dil terapistine haftada bir kere de gitseniz haftanin her günü de gitseniz iş yine ailede bitiyor aslında çünkü dil terapisti sadece bir danışma sadece bir kontrol ve yönlendirme mekanizması. Bir çocuğun önce neyi öğrenip, üstüne neyi nasıl koyması gerekiyor, bir problem var bu nasıl çözülür dil terapisti bunu yapabilir bu nereye giderseniz gidin değişmez evde verilen ödevler yapılmaz ise haftada bir gün dil terapisti tabiki yetersiz gelecektir ama unutulmasın ki kaderine bırakılan çocuklar ilkokul döneminde problem yaşıyor. Aynı kuruma gelen bir çocuk ve annesi ile tanıştık 5.5 yaşında devlet anaokuluna gidiyor çocuk geç konuşmuş şuan sosyal uyum problemi yaşıyormuş yaşıtlarının daima gerisinde kalıyormuş iletişim kurmuyormus arkadaşları ile evde annesi ile anlasabiliyormus annesi çok ağlıyordu üzülüyordu geçmişte hiç destek almadığına. Ben dil terapistine başlamadan önce dil terapistine giden birini tanıdım çok ünlü birine gidiyorlarmis çocuğu için. bu dil terapisti tvlere falan çıkan bir kadın bu arada bende aaa işte çok iyi bulmuşsunuz bulmak zor falan diye sohbet etmiştim o da dediki evet ama iş yine bende bitiyor haftada bir kere gidiyoruz ev ödevlerimiz var demişti. Siz de gitseniz bile iş sizde bitecek demişti kadın meğerse çok haklıymış kendisi de bir anaokulu öğretmeniydi eşi de özel eğitim öğretmeniymis.
Özet olarak kreş anaokulu park bir terapi yöntemi değildir eğer çocuk 3 yaşını doldurmuş ve beklenen gelişme atağı gelmemiş ise destek almak şart. Çocuk kreşe hazır ise kres ve dil terapisi aynı anda gitmeli bence en mantıkli olan durum budur. Uzmanlar da aynı şeyi söylüyor. Benim oğlum 3-4, 4-5 kelimeli cümle kuruyor yaşıtları kadar karmaşık olan şeyleri henüz anlatamiyor üst dil becerileri eksik henüz , kısa cümleler kuruyor.terapiye başladık çocuk hemen gelişim gösterdi çevremiz ve biz bunu farkettik. Kim nerde ne nasıl bunların hiç birine cevap vermezdi artık veriyor bazı zamanlar öyle değişik cümleler kuruyorki şaşıp kalıyoruz mutlu oluyoruz. Evim dağınık pis bazen yemek yapmak bile zor geliyor çünkü tüm enerjimi çocuğuma verdim bu dönemde yapmam gereken her şeyi yapıp ilerde olacak şeylerin önüne önceden geçmek istiyorum okulda dışlanması problem yaşaması bence daha büyük ve kötü bir durum olur. Ben elimden geleni yapayım gerisi de Allah’ın takdiri olsun o yüzden siz de bence pes etmeyin.