Herkese merhaba 10 yıllık meslek hayatımın 3 yılı yenidoğan yoğun bakımında 3 yılı acilde gerisi çocuk servisinde dersekkkk geleliiiim bebekler hakkında en çok yorulduğumuz en çok dert ettiğimiiz ek gıda hakkında konuşmayaa👏🏻 Burda bazılarına yazıyorum denk gelen olmuştur sevgili anneler instada gördüğünüz homidi gırtlak bebeğe kase kase çorba yedirenlere yada kaynana anne tarafından bir kase şunu yedir şunu bas içine ver diyenlerden sesssiiiizce uzaklaşarak beni dinleyin şimdi çünkü bunu yapıp şuanda bir yerlerde bebeğim eskiden yiyodu ama şuan yemiyor kaşığı görünce kafasını dönüyor ağzını kitliyor açmıyor diyenlerinize minik fısıltıda bulunacam .. Anneler bebeklerinize tıka basa yemek verdiğiniz için , doktor komtrolü dışında öğün artırımına gittiğiniz için , bir bebeğin 2 yemek kaşığıyla 6-7 aylık dönemde 2 öğün şeklinde doyabildiğini unuttuğunuz için red yaşıyosunuz .. ve bu red yaşamanın enn önemli birinci nedeni ilk ek gıdaya geçiş döneminde birden bardak bardak yedirmeye çalışmanızdan kaynaklanıyor çok oburiks olan bebeklere bile maksimum 2 öğün bir fincan şeklinde verin , bebeği zorlamayın 3 kaşık mı yedi bırakın .. hiç mi acıkmıyor bir öğün ki mamasını atlayın ama bunu 9.aydan önce yine yapmayın.. 6-9ay arası 1000 ml formül süt veya anne sütü içiyorsa bunun bana göre 800 ml i yine formül süt veya anne sütü geri kalan 200 ml lik kısım ek gıda; 9-12 ay arası 500 ü formül süt ise 500 ek gıda şeklinde kademeli ilerleyerek beslenme şeklinde devam ettirmeniz yeterli.. Ek gıda yedirirken önce emzirin yada mama verin çok aç ek gıda vermeyin biraz emdirin rahatlasın sonra 2,5 saat sonrası ek gıda denemesi yapın yerse yer yemezse hemen üstüne tam doymasını mama yada emzirerek bitirin unutmayın ilk bir yıl ana öğün anne sütü veya formül süt 🙏🏻 Bunun dışında bebeğinn eline mıncıklaması için yemeğinden önüne biraz koyun , ilgi dağılmaktan hoşalnıyosa ilginç bir nesne bırakın önüne , mekan değiştirin farklı yerlerde yedirmeyi deneyin ve en önemlisi yılmadan usanmadan farklı tariflerle denemelere devam edin .. emin olun ki birgün gelecek yemiyor dediğiniz bebek sizden pankekler isteyecek sevgiler 🙏🏻 Not : Tv telefonla asla yemek yedirmeyin ama müzik dinletebilirsiniz🙏🏻