agacsizkoala Sevgili koala, insanlar kendi istekleriyle bir cemaate üye olabilirler, faaliyetlerine devletin izin verdiği ölçüde katılabilirler. Ama Ergin olsun ya da olmasın aile bireylerini, yakınlarını, dostlarını kendilerine aynı cemaate girmeye, kendi doğrularını zorla kabul ettirmeye çalışamazlar. Cemaat yurtlarının amaçlı üniversitede eğitim alamayanlara, yurt bulamayanlara yardımcı olmak değil kendine mürid yetiştirmektir. Yurtları, sohbet ortamlarını bunun için kullanırlar. Üniversite, lise, ortaokul, ilkokul, kreş fark etmeksizin devletin cemaat kurumlarına el koyması gerekir. Yetişkin bireylerin kendi istek ve arzularıyla cemaate katılması farklı, aklı baliğ olmayanların katılmaya zorlanması, yönlendirilmesi farklıdır. Devlet görevi vatandaşlarının eşit ve ücretsiz eğitim almasını sağlamaktır. Yurtların gözetim, denetim ve oluşumu tamamen devlet tekelinde olmalıdır. Devletin elinin uzanamadığı yere cemaat uzanır diyerek sonlandırıyorum.