Ben kozıma iki sene tv izletmedim. Telefon da sadece anneanne babanneyle görüntülü görüşüyorduk ondan da bi zmn sonra sıkılıyordu. Arada da kendi fotoğraflarını gösteriyorduk bir iki tane. Ama dotoğraflara bile biraz büyüynce hipnoz olmuş gibi bakıyordu. İkş de bir dotoğraf bakmak istiyordu. Artık o ekranda nasıl birşey varsa. Telefonu da yanında kullanmayı bıraktım snra.2 yaşından sonra 10-20 dk çizgi film izletmeye başladım. Onda da hipnoz olmuş gibi izliyor. Ben çok rahatsız oluyorum o durumdan. Hiç birşey ile ilgilenirken bu kadar dünyadan kopmuyor. Bir süre sonrada çizgi film kapandıktan snra bi huysuz olmaya başladı. Bende komple bitirdim tekrardan. 3 yaşına girecek şimdi, aisadece hafta sonları babası açıyor, çizgi film izlediği günlerin akşamı daha sık uyanıyır. O gün daha bi gergin huysuz oluyor gibi. Hiç gerek yok. Bebeği basıl alıştırırsanız öyle olur. Eğer tvye alıltırırsanız sadece tv ile durur ama u en kolay yol. Biraz uğraşırsanız oyun halısomda, oyuncakla fln da oyalanır. Ben ilk kızımda yapamadım o yüzden hep ben yanındaysım anck eşim gelince yanından ayrılabiliyordum. Ama küçük kızım da en baştan alıştırdım koyuyorum 10 dk oyalanıyor. 5 aylık bebeği televizyona maruz burakmayın. Bırakın işler kalsın, banyınuzu gece yapın. 3-4 saat az uyuyun. Bi arkadaşım var o da sürekli tv izletiyor kızına. 2 yaşında ve cümle kuramıyor kelimelerle anlatıyor. Benim kızım bizi akşamdan akşama görüdüğü halde, bakıcımız gürcü türkçesi çok bozuk, 2 yaşında baya anlatıyordu derdini. Tabii her çocupun gelişimi fRklı ama tv barizz bir şekilde geriletiyor bazı şeyleri. Bir de dün bir yazı okudum. otizm doğuştan olur sonradan olmaz diyordu. Ama son zamanlarda tv tablet telefon kaynaklı sanal otizm diye birşey oluyormuş. Linki burakıyorum.