seymaensar bizde 2 aylık 20 günlüğüz 2 ayım çok berbattı ne gece ne gündüz uyuyordu kucağımda uyuyor onun haricinde asla uyumuyodu son 1-2 haftadır toparladık sayılır eskiye nazaran çok çok iyi çok şükür oğlumda çok gazlı bir bebiş şuan biraz gaz sancıları hafifledi gibi çok kafaya taktım hep böyle gidecek sandım geçmeyecek sandım ki zaman zaman hala o kaygıları yaşıyorum gitmediğim doktor okumadığım makale yazı kitap kalmadı oğlum bi yandan ağlıyordu ben bir yandan ailem yok tekim kimse yok etrafımda arkadaşlarımın uyuyan bebeklerini gördükçe psikolojim bile bozulmuştu. Okuduklarımdan anladığım ve uyguladığım birkaç şeyi seninle de paylaşayım belki bir faydası olur öncelikle bebekler ilk 3 ay böyledir normaldir gece gündüz ayrımı yapamıyorlar olaylarına inanma bebekler 2 haftadan sonra gece gündüz ayrımı yapabiliyorlar. Bütün ihtiyaçları karşılanmış bebek uyumuyor uykuya zor geçiş yapıyor yerine koyduğunda uyanıyorsa okuduğum ve doktorumuzunda onayıyla sanırım böyle bebişler anne babayla fazla vakit geçirmek isterlermiş anne kokusuna doymadığı için anneden kopmak istemezlermiş veya doğum travması yaşarlarmış(küvez bebekleri gibi)
bir süre kucağından indirmeyeceksin taki sana doyana kadar ve sürekli sesli olarak ona güvende olduğunu hissettireceksin yumuşak bir ses tonuyla kalbinin üzerine koyup bebeğine ben burdayım diyeceksin hep ellerini tutacaksın sürekli ten teması yapacaksın senin kalp sesin ona huzur verecek sürekli anne babasıyla göz teması kurup konuşacaksınız. Birde uyku düzeni oluşturacaksın gündüz uykusu 5-6 saati geçmeyecek 1 buçuk saat uyutup kaldıracaksın uyku aralıklarını uyanık kalma sürelerini sürekli not et hergün aynı saatte aynı şeyleri yapmaya özen göster bebekler düzen sever hergün farklı birşey bebeğin aklını karıştırır gündüz kısa kısa uyut sabah olunca sesli olarak ışıkları perdeleri açıp günaydın sabah oldu mesajını vermelisiniz akşamları loş ışıkta uyutup uyku vaktinin geldiğini mesaj olarak bildirmelisiniz (emzik kundak ninni aktivite alt değiştirme pijama giydirme vs.) bunu istikrarlı bir şekilde 1 max 14 gün uygulayınca aşılacaktır ben öyle yaptım çok şükür bir tık daha iyiyiz size kokunuza doyduktan sonra kolay uyuyacaktır yaşadığı korkuyu ve güvensizliği anlayın ona karşılık vererek kendini rahatlamasını sağlayın sesli olarak sürekli konuşun ❤️