Vanilya benim kızım şu an tam 37 aylık ben tuvalet eğitimine tam 22 aylıkken başlattık aslında daha erken başlatabilirmişim tuvalet eğitimini verdikten sonra bunu anladım tabii ona bir kaç gün önceden söyledim artık tuvalete yapacaksın kakanı ve çişini bu arada kızım bu eğitimi verirken baba dışında hiç bir kelimesi de yoktu her şeyi işaret ederek derdini anlatıyordu ilk gün ben onu yarım saatte bir tuvaletin var mı diyordum ve onu tuvalete götürüyordum ilk gün 3 defa altına etti 3-4 defada tuvalete veee 2. Gün kendisi gelip işaret yoluyla tuvalete gitmek istediğini söyledi ama bir kaç defa da altına etti 3 gün hiç etmedi ve diğer günler öyle devam etti ama Dışarda ilk başlarda çekiniyordu yapmıyordu altına ettikten sonra söylüyordu ama ona rağmen bezi çıkarttıktan sonra takmadım ne olursa olsun devam edecem dedim eşim kaç defa Dışarda ya da geceleri tak dedi Dışarda yakmadım ama geceleri o uyuduktan sonra bazen takıyordum bazen takmıyordum Dışarda da 2-3 hafta sonra alıştı ve bir daha hiç bir şekilde etmedi geceleri de 2 aydan kısa bir süre sonra alıştı hala da geceleri iki defa onu uyandırmadan kuçağıma alıp tuvalete götürürüm çişini yapar kuçağımda yavaşça yatağına koyarım