babyandmom1 anladım bak şimdi vucudumuzda belirli saatlerde salınan hormonlar var , sabah saatlerinde 7,8, hadi en uzun 9 gibi uyanması lazım. Gece uykusu 7,5 8 de başlamalı. Biraz uzun yazacağım, bu arada seni motivede edeceğim aynı zamanda sıkıntılı zamanlardan da bahsedeceğim. Bebekler düzeni severler, herşeyin belirli saatleri olması lazım. 7 ila 15 gün arasında alışamayacakları hiçbir şey yok. O yüzden bu süre sende pes etme duygusu yaşatabilir ama sen , bebeğinin saat 8 de uyuduğunu eşinle tv izleyip sıcak çikolata içtiğini yada sohbet ettiğini, isim şehir oynadığını , yada rahat rahat takılabileceğine odaklan . Sonu güzel olacak. Artık ek gıda alıyor, emekliyor yada emekledi emekleyecek, diş çıkarma döneminde , sürekli birşeyler öğreniyor,bebek bu arada büyüme sancısı çekiyor, gece uyanmalarının çoğu bu yüzden bu da bir nevi atak. O yüzden ona merhamet etmek için çoook çok geçerli bir sebep, yarın sabah erken kaldır 8 de, elini yüzünü yıka , anne sütü veya mama nasıl besliyorsan besle, bir güzel evde dolaştır odaları gezdir , camları açın evi havalandırın, bu olaydan 1 saat sonra kahvaltınızı yapın beraberce, yediği kadar yemezse zorlamayın strese girmeyin ikinizde. Yarım saat içinde de uyku pozisyonu alın uyku desteğini hemen kesmek olmaz, her zaman uykuya nasıl alıyorsanız öyle alın, zaten en fazla uyanıklık süresi 3 saat 7 aylık bir bebişin. Bu arada saat 10,5 11 e gelmiştir herhalde . 1 saat uyutun, o 1 saatte ne istiyorsanız onu yapın ortalığı toplayın jir keyif kahvesi için. 12 de uyandırın, tekrar besleyin. Çıkabiliyorsanız dışarı çıkarın mutlaka, temiz hava bebeği yoran en güzel uyutan şeylerden biri, bu sürede her gün dışarı çıkarır gezdirirseniz düzenin oturmasına büyük destek vermiş olursunuz. Saat 3 gibi tekrar uyutun ,en geç 4,5 ta uyanmış olsun. Ek gıdasını tekrar verin , saat 7 ye kadar ne istiyorsanız onu yapın, gülümsemek yüzünüzden eksik olmasın. Saat 7 olduğunda, güzel bir duş aldırın, yatırın losyonla masaj yapın kremleyin, kitap okuyun gösterin, şarkı söyleyin , yatakta yorun onu . Ve en önemlisi hava karardıktan sonra asla ışık yakmayın, loş ışık olsun hep az sarı ışık veya mor ışık. Gece gündüz ayırımı çok önemli, uyku vaktinin geldiğini bu eğitim sürecinizde bu şekilde anlayacak. 7,5 8 e doğru artık bebek çokca mayışacak, belki d ehala çok enerjik olacak fakat korkmayalım bu ilk gün, uyku pozisyonu. Israrcı olalım, her ağladığında mutlaka sakinleştirelim, sakinleştirici müzikler veya dualar açabilirsiniz bebek hangisini severse. Uyuyacaktır uyuma süresi saat 10 a kadar bile uzasa pes etmeyin günden güne bu saat düşecek çünkü. Uyuduktan sonra saat başı uyanması muhtemel, sakinleştirip tekrar uyutacaksınız, bu normal bir süreç saatlere ve uykuya alışması gerekiyor. Böyle böyle artık göreceksiniz ki bebişinizin uykuya geçme süresi azalıyor. Rahat edeceksiniz , ve dikkat edeceksiniz bu bebek kaçta acıkıp uyanıyor, 8 de uyuduğunda 12,5 gibi uyanıyorsa 12 de uyandırmadan alıp besleyeceksiniz emzirmak veya mama vermek, daha sonra bunu da bırakacaksınız , su vererek veya sakinleştirip tekrar uyutarak. Karışık yazmış olabilirim çok uzun oldu çünkü. Eşime de biraz kızdım az önce aklım ona da daldı. Senin geçtiğin yollardan geçtim. Kontrol sende , bunu başarabilirsin. Bir hafta 10 güne kadar saat 9,10 gibi forumda bir yandan çayını içerken geziyor olacaksın. Rutinlere bağlı kal. Akşam 8 de uyuyan bebek sabah 7,8 gibi uyanır. O yüzden sende geç saatlere kalmayacaksın,ama bu düzen seni iyileştirecek psikolojine de iyi gelecek. 💜