musmustlu Merhaba anneler. Bebeğim de atopik dermatit var. Ve büyük bi ihtimal süt yumurta grubuna alerjisi var. Doktora gidince kesinleşecek. Benim sorum… Sizin bebeklerinizde alerji olan şeyleri öğrenince ne yaptınız ? Diyelim ki yumurtaya ve süte alerjisi var. Yedirmeyi bıraktınız mı ? Bırakınca düzelme oldu mu ? Veya o gruptan alacağı vitamin ve enerjiyi ne yedirerek dengelediniz ? Doktora gitmeden biraz sizden bilgi almak istiyorum.
Ikra-5561 musmustlu en sağlam bilgiyi doktor verirde.benim arkadaşım sütü doğrudan kesti.yumurtaya az alerjısı diye onu veriyor.süt ve süt ürünleri yerine bademden kendisi süt yapıyor
BarlasMomm musmustlu 4.5 aylikken deri testi yaptirdim. Kakao, muz, portakal, tavuk, soya ya alerjisi cikti bende uzun bir sure hic yemedim 5-6 ay kdar sonra azar azar basladim
cinemmm musmustlu 9 aydan sonra benim kızımda da yumurta alerjisi çıktı zaten ben yedirmiyordum emdiği için kendimde yemiyorum yumurta ve yumurta içeren şeyleri, bol protein ağırlıklı besliyorum
besdakikamola musmustlu kaç aylık bebeğiniz? Ek gıda mı alıyor yoksa emiyor mu sadece? Her ikisi de mi? Eğer ek gıda alıyorsa hiçbir süt grubunu tüketmemesi gerekiyor maalesef. Emiyorsa sizinde tüketmemeniz gerekiyor. Sütsüz yumurtasız bi sürü tarifler var onlardan faydalanabilirsiniz.
musmustlu Ikra-5561 sadece sütü mü kesti yoksa süt içeren büyün ürünleri mi ? Örneğin bisküvi şuanlık başka bir şey aklıma gelmedi. Diyelim ki yumurtaya alerjisi var makarnada da yumurta var o zaman makarna da yemeyecek gibi mi ?
Ahmet_Elif Ikra-5561 200 gr bademi 500 ml su ekleyerek 3-5 saat yumuşayana kadar suda beklet. Sonra o suyu süzüp üzerine 1 litre su ekleyip robottan geçirip tülbentle süzüyoruz. Altta kalan su badem sütü oluyor. Kalan posasını da fırında biraz kurutup kek pasta kurabiye ye kullanabilirsin. Badem miktarını isteğe göre çoğaltıp azaltabilirsiniz. Yanılmıyorsam dolapta üç gün süresi var. İstersen de buz poşetine buzluğa atıp kendin yada çocupun mamalarımda kullanabilirsin
Ikra-5561 musmustlu hiç bilmiyorum ama nette var tarifi.blendardan geçiriyor galiba.aklı eren çocuk için çok zormuş
ShineThunder musmustlu ben keci sutu veriiyor diye duydum, bebegimde de yogurt alerji yapti da keci sutlu yogurt deneyecegim
Ikra-5561 musmustlu her şeyi.süt içeren ger şeyi.peynir yoğurt tereyağı margarin çikolata kek pasta vb.sütün değdiği tadını aldığı her şeyi.dua et alerji olmasın.bebeşin ne kadarlık.benimkindende şüpheleniyorum ve diyete başladım
Deletedmom_34 musmustlu merhaba her makarnada var mıdır? Ben içeriğine baktım birinde buğday irmiği tek yazıyordu mesela onu tükettim, yumurta var da yazmıyor olabilir mi
Kmab musmustlu Ankara Nuh ta yumurta yok. Bnm bebeğimde de alerji var ek gıdaya geçmedik henüz ben Ankara Nuh makarna yiyorum
Aliasaf44 musmustlu tabi ki süt içeren her şey yasak vanilin bile ankara Nuhun makarnasında yumurta yok onu kullanabilirsiniz
musmustlu Ikra-5561 1 yaşında. Daha önce gittik ama yanlış bölüme gitmişiz ve küçük olduğu için bizi dikkate almadılar. İlaç verip gönderdiler
Beyzaedaa Ikra-5561 bebeğinizin alerjisi olduğunu nasıl düşündünüz neye dikkat ederek bebeğim 4. Buçuk aylık mukuslu kaka yapıtor biraz sık gibi geldi de
aselliyam23 BarlasMomm nerde yaptirdin canım deri testini ve hemen yaptilarmi bende 2 gün önce alerjiyle ilgili post açtım benim bebeğim baya kötü durumda vücut yüz kafa heryerini sarmış durumda alerji testi yapıldı alerjisi çıktı ama deri testini 3 yaşa kadar yapilmcgni söyledi sizinki nasıl yaptı yada benim gittiğim doktorlar hastaneler nasıl yapmadı gerçekten sorgular oldum artik
Belinay12345 BarlasMomm nasıl anladınız alerjisi olduğunu benim kızımın da yüzünde bişeyler çıktı kırmızı doktora götürdük alerji damlası verdi ama alerji testi yaptırmadım daha hala geçmedi bir haftadır
musmustlu besdakikamola 1 yaş. Ek gıda ve meme. Sabah kahvaltısı için yeni tarifler bakmam gerekecek herşey netleşince
Moonlightttt Deletedmom_34 yok canım olan yazar. Yazmıyorsa tuketebilirsin. Mesela bazı marka ketçaplarda süt ürünü varken bazısında yok. Her paketli gıdayı okuman gerekiyor.alerjen risk taşıyanlar biraz daha büyük yazıyor dikkat edersen. Bebeğin alerjisi varsa hiç tuketmemesi gerekiyor sonra zamanla doktor diyeti actirir . Emiyorsa senin de tüketmemek gerekiyor hiç. Her ürünü oku susamlı krakerde bile süt var maalesef. Kendin evde tariflerle kek kurabiye yaparsin
Kmab Deletedmom_34 ben de diyet yapıyorum Ankara Nuh ta yumurta yok. Alerjisi olanlar onu tüketiyor genelde
annee37 Elifimmm21 sadece onun içinde yumurta falan yokmuş bizim doktorumuzda yumurtayı kesersen aklında bulunsun dedi
annee37 musmustlu biz şu an süt ve süt ürünlerini kestik sadece 5 aylık bebeğim tüketmiyorum hiç. Kakada kan geçti mukus devam ediyor ama doktorum kan varsa korkmalıyız dedi. Kan devam ederse yumurtayı kesicez. Tüketmeyi kestikçe normale dönüyor yavaştan ama çok sabır isteyen bir dönem şıp diye bitmiyor hiçbir şey
Khrmn musmustlu benim bebeğim 6 aylık 5 buçuk aylıkken doktor tavsiyesiyle ek gıdaya başladık. Başlamadan öncede ben süt ürünleri tukettigimde yüzünde kızarıklıklar oluyodu önemsemedim terden diye. Sonra alerji olduğunu öğrendim yoğurt yedirince daha çok kızardı çünkü. Sonra yumurta sarısı yedirdim kakasinida mukus ve kan gördüm bidaha vermedim. Doktora gidicez bizde test yaptırmaya. Süt ürünleri tüketmiyorum kızarıklıklar geçti. Yumurta vermeyince de kakası düzeldi. Ama başka şeylere de alerjisi olabilir diye test yaptiricaz çünkü hem bebek hem anne baba çok zorlaniyo. Bebek çünkü çok huysuz oluyo bu durumda
musmustlu Khrmn çok şükür bizde huysuzluk kan mukus falan yok. Ama kabızlık var. İlk çocuk olduğu için aklım yeni başıma geliyor. Belki çocuk alerjen şeylerden dolayı kabız oluyor. Başımızda işi bilen büyükte yok hem biz hem çocuk zorlanıyor.
1YamanAnne musmustlu içinde süt ve süt proteini olan hiçbir şey yemiyorum. Kalsiyum ilacı alıyorum her gün. Paketli ürün tüketmiyorum. Alternatif şeyler yiyorum.
mery_2021 musmustlu kizim 4 aylik ve bir suredir egzamasi vardi. Cocuk alerji doktoruna gittik. Alerji testi yaptilar kandan sute veya yumurtaya alerjisi cikmadi ama doktor alerjik bir bebek dedi. Bir karisim verdi egzamalari duzeldi. Ama karisimi bir hafta sonra biraktik. Bu arada ben sut ve yumurta olan hicbirseyi yemiyorum. Bir kac defa kacamak yaptim maalesef ondan midir bilmiyorum ama kollarindaki egzamalar geri geldi. Su an tamamen kestim kacamak yapmiyorum. Ama tamamen nasil gecicek bilmiyorum. Kasintidan bazi geceler uyuyamiyor 😢