Berfin_kayacan Benim bebeğim 1 buçuk ay boyunca yenidoğan sarılığını atamamıştı. Değerlerine de baktırdık bilirubin değeri 11 olduğu için yatış vermedi. 15 16 üzeri olunca yatırıyormuş. Emmesi de iyiydi, yani emme refleksi kuvvetliydi ama mesela emerken yorulur uyutakalırdı beş dkdan sonra, ben ayaklarıyla oynar bir şekilde uyandırıp emzirmeye çalışırdım. Bakın benim tek hatam herkesin 2 saatte bir emzir düzene girsin diye saçma sapan tavsiyeleri dinlemem olmuştu hemşirelerin dahi. Halbuki her bebek aynı değilmiş, 2 saat çok fazla bir süreymiş, inanır mısınız uykumdan oldum yarım saatte bir, bir saatte bir sürekli emzirdim, çay kaşığı ile bir iki kaşık su verdim. Emzirdikçe sütüm de arttı, bebeğim de kendine geldi. O sebeple bebeğinizi en iyi siz tanırsınız, Gözlemleyin, milletin lafına bakıp iki saat beklemeye şartlamayın kendinizi. Bilirubin maddesi kaka ve idrar ile vücuttan atılır. Bebeklerin kakası ondan sapsarıdır. İdrarı koyu ise emzirme sonrası bir iki çay kaşığı ile su verebilirsiniz, ki sarılık bebeklere tavsiye edilen budur şimdi 6 aya kadar su verme diyenler çıkacak kesinlikle buna da şartlamasın kimse bebeğini. Hala üzülüyorum o durumdayken iki saatte bir emzir sütün dolsun diyenler su verme diyenlere kulak astığım için bebeğim sarılığı atamadı. Keşke uykusunu, kakasını, çişini, emzirme sıklığını baştan kendim kontrol edip gözlemleyerek uygulasaydım ne yazık ki doğduğundan iki üç hafta sonra farkına vardım. Kimsenin dediğine takılmayın on bebekten 8inde görülen bir şey bu sarılık. Yatırmaya lüzum görülen bir değer değilse bebeğinizi gözlemlediğiniz şekilde ona göre besleyerek atlatırsınız. Bebekler çok çabuk büyüyor, her anne her bebek yaşıyor bunları. Ömür boyu sarılık kalmayacak, moralinizi bozmalarına müsade etmeyin. Bir anneyi yine en çok başka bir anne yaralıyor doğum yapan bir kadına her dakika akıl vermeye çalışıp başında konuşarak…