Theend estağfurullah ne demek tabii ki soracaksınız, ben de yardımcı olacağım elümden geldiğince. Tabii bunlarb tamamen kendi deneyimlerim yani doktor değilim :) aslında ameliyat sonrasında ağrılarım o kadar çok oldu ki ameliyat olmasaydım keşke diye çok düşündüm. Doktorlar, hemoroid ameliyatı sonrasında iyileşme sreci için “en zor iyileşen yaralardan biri ” olarak tanımlıyorlar. Ben ameliyatımı Erzincan’da bir özel hastanede yaptırdım, doğumum da orada olmuştu. Bilenler bilir Erzincan’da zaten bir tane özel hastane var. Ameliyat sonrası en büyük hatam birkaç gün kabız olmaktı oh nasılsa tuvalete gitmiyorum ameliyat yerim acımıyor diye sevinirken çatlak oluştu. Ameliyat ağrılarını unutturdu bana. Hamilelikte ve doğumda o bölgedeki dokular zaten o kadar hassaslaşıyor ki en ufak bir hatada problemler başlıyor. Ben kabızlık ve sert dılkı sorununu lahana ile çözdüm. Birkaç gün sıkılacaksınız ama kapuska ve yoğurt ile beslenin. Kıymasız veya etsiz. Dışkı yumuşayıp inceldikçe tuvalette anüs daha az zorlanacak, böylece çatlağın iyileşmesine fırsat tanıyacak. Bebeğim 4.5 aylık inanın ilk 3 ayda anne olduğumu bile anlamadım, ağrılar yüzünfen bebeğimi kucağıma bile alamıyordum. Bir de bu süreçte çatlağın iyileşmesi için ısırgan kürü uyguladım. (Hemoroidiniz varken uygulanabilir mi bilmiyorum, ben hemoroid ameliyatından sonra sadece çatlak için uyguladım ) Prof. Dr. İbrahim Saraçoğlu’nun tarifi var. İçeride kuru kalan çatlağın kapanmasını engelleyen dışkı parçalarının temizlenmesini sağlıyor. Isırganın içinde formik asit var ve bu kimyasal madde tuvalet temizleyicilerinde kullanılıyor. Dolayısıyla içeriyi güzelce temizler. Ne sormak isterseniz rahatlıkla sorun, ben çok çektim, buradan bir kişiye bile yardımcı olabilirsem ne mutlu bana.