Ahsenbilgem öncelikle çok geçmiş olsun, Allah acil şifalar versin. Bu hemoroid hamileliğin son haftalarında başlıyor, o yüzden normal doğum da olsa sezaryen de olsa bizi gelip yakalama ihtimali var. Eğer doktor kan oturmuş demişse bu tromboze olduğu anlamına gelir yani basurunuz kangren olmuş. Bu aşamaya gelmeden önce sıcak su oturması, çeşitli kremler işe yarayabilir ama tromboze hemoroidin tek yolu cerrahidir bu konuda anlaşalım. Ben doğumdan 9 gün sonra muayene sonrasında acil ameliyata alındım. Ameliyat spinal anestezi ile yapılıyor, yaklaşık 30 dakika sürüyor. Hemoroid memeleri kesilip bir parçası bırakılarak dikiş atılıyor. Bubun amacı iyileşme sürecinde o memeler kendiliğinden içeri çekilecek ve anüs eski şeklini alacak. Anestezinin etkisi geçtikten sonra ağrılar başlar hatta çok ağrılı bir geceye hazır olun. Sonraki 10 gün içinde ağrılarınız tuvalet sonrasında devam eder ama giderek azalır. Ağtrıdan korkup sakın tuvalet ihtiyacınızı ertelemeyin kabız olursanız bir de çatlak oluşur o hemoroidden beter. Ben bu hatayı yaptım maalesef. Her gün tuvalete gidin ama ıkınmak yok. Zaten hastaneden ayrılırken dışkı yumuşatıcı şurup yazılacak. Siz de bol lifli gıdalar tüketin ki dışkı yumuşak kalabilsin. Çatlak belası başınıza gelmezse ilk 20 gün içinde önemli ölçüde rahatlayacaksınız 3 ay içimde de tamamen kurtulmuş olacaksınız inşallah.