selosunannesi 1-ilk olarak açlığı varsa , doyduğundan emin olun, sütünüzü sağıp da verebilirsiniz , ya da mama. Sütünüz varsa bol bol içirin , belki emerek doymuyordur, isterseniz kaşık biberonla. Sonuç olarak doyduğundan emin olun. 2- Kış günü üşür diye gitdirmeyi abartmayın, ortam normal sıcaklıktaysa bile kat kat giydirmeyin. İnanın bebekler sıcağı sevmiyor, bunalıyor. Sırtı ve göğsü sıcaksa üşümüyordur. Doğduğundan beri termometre kullanıyorum ben 3-Gazı varsa pat pat yapın, gaz masajı yapın. Daha küçük , ilk iki ay beslenme sonrası pat pat yapıp uyutuyordum ben, dik tutuyordum , hemen yatırmıyordum.4-Bir de uykusu olan bebek çok ağlıyor. Bir sorunu var diye çözmeye çalışırken,( ışıklar açılmış gürültülü ortam, hızlı ve sert bi şekilde sallanmak) aslında ihtiyacı olan sessiz, ideal sıcaklıkta, loş ortamda sakinleşip uykuya dalmak olabiliyor. O zamanlar hiç anlamıyodum niye ağlıyo, sırayla bütün ritüelleri yapıyordum, besle, altını değiştir, pat pat. Mesela uyku için ağladığını hiç anlamıyodum , uyku için ağladığını da öğrenmiş oldum, bebek uykusu varsa uyur zannediyordum😂 sıcaktan ağlamasına da şaşırmıştım, acemilik zamanları. Bebekler gerçekten çok akıllı🤗