kendicocugunungelisimcisi belirttiğiniz ifade de doğru. İlk aylarda aldığı katı gıda anne sütünün yanında epey az olmalı. Ama bunu öğün bazında değil, günlük tüm beslenme içindeki pay olarak düşünün. Oğlum 10 aylık, takibini yapan pediatrist artık yarı yarıya olması gerekir bu aylarda dedi. Yani ne kadar anne sütü o kadar katı gıda olmalı dedi. İlk iki hafta sadece 1 öğün verdim. Kahvaltı vermeye başladığımız dönemde ben henüz süt ve buğday ürünleri bir de yumurtayı açmamıştım. O yüzden sabahları çok çeşidi olmadı maalesef. İçine domates rendelenmiş patates püresi, ezilmiş tuzsuz zeytin, zeytinyağlı domates, salatalık tekrar tekrar bunları vermiştim. Yaz olduğu için kavun, karpuz, çekirdeksiz üzüm de veriyordum sabahları. Buğday ürünlerini açınca siyez ya da tam buğday unundan basit ekmekler yapıp domatese batırıp verdim, sütü açınca da aynı ekmeği yoğurda doğrayıp verdim. Alerji olduğu için daha kısıtlı tariflerle ilerledik. Fikir vermiş olmayabilirim size ☺️
Sabahları asla katı gıda ile başlayamıyoruz, çünkü oğlum memeye aşırı düşkün yataktan kalkmadan bir kez daha emer. Muhallebi ben hiç vermedim. O yüzden yanlış yönlendirmek istemem.