Melismetee Bir kere hazır yoğurttan diyelim mayaladınız, yaptığınız ev yoğurdundan her zaman ayırın dibinde kalsın mayalık. Bir dahaki sefere yoğurt yapacağınız zaman kendi yoğurdunuzu kullanırsanız 7. Seferde o hazırlık kalmıyor.
Maya yokken sıfırdan yoğurt yapmayı anlatayım, biraz uzun sürer ama aklınızda olsun 😊 köyde öyle yapardım kızken. anneannemden öğrenmiştim.
1 veya 2 bardak tam yağlı günlük inek sütü çelik tencerede kaynatıyoruz.Yoğurt kaşığınız ayrı olsun,o kaşığı başka hiçbir şeye değdirmeyin ve kullanmayın.Kaynayan sütü bir borcama alıyoruz.Ben yuvarlak olan borcamıma koyarım hep.Ilıyınca serçe parmak dayanacak kıvama geldiğinde (takribi 45-46 derece) içine 7 tane nohut atıyoruz ıslatılmamış.Kabı oynatmadan,ısısını kaybetmicek şekilde sarıl sarmalayıp kapağını açmadan 4 saat bekliyoruz. Soğuyunca buzdolabına kaldırıp,12 saat sonra kapağını açıp yoğurtun dibindeki nohutları alıyoruz.Bu ilk yoğurt, baya cıvıktır. Mayalıktır.Yani ilk yoğurdun mayasını organik elde etmiş oluyoruz.Artık bu mayayı kullanıp, nohut koymaya gerek kalmadan normal yoğurt yapar gibi yapabilirsiniz.7 sefer tekrarlayınca bildiğimiz ev yoğurdu kıvamına geliyor.Yani 1 haftada hiç mayalık yoğurt bile yokken elde edilebiliyor.
7 sefer az az yapılan mayalıkları da çöpe filan atmıyoruz.1 kaşık aldıktan sonra kestirip çökelek filan yapıyorumdum iyi oluyordu.
Ben oğlumada geçen hafta böyle yaptım, şimdi hep ondan çoğaltıyorum.