Deletedmom626372 16 aylık çocuk o kadar olur zaten. bu dönemlerde bazı çocuklarda konuşma gerilemesi normal kabul ediliyor. beraber oyun kurun. örnek vermek gerekirse şu hayvanlı, meyveli sebzeli magnetler var. ben onları dizerdim buzdolabının üstün, önüne halı çekip tavşanın canı havuç yemek istemiş, acaba havuç nerde diye sorar. tavşana teker teker bütün meyve sebzeyi gezdirirdim. “karpuz kardeş canım havuç çekti, nerede olduğunu biliyo musun?” “bilmiyorum ama istersen şeftaliye sor, o belki biliyodur” ordan şeftaliye geçerdik. öyle öyle gezerdik bütün manavı 😬 19 aylıkken falan bir gün hepsinin adını saymaya başladı. (brokoli, karnıbahar falan dahil) aynı oyunu hayvanlarla, ya da odasında arabalarla (renklerine ve boyutlarına ayırarak) oynardık. bol bol konuşun, eğer hoşuna gidiyorsa kitap okuyun. duyduğu her kelimeyi hafızaya kaydediyor şu anda. bi kaç ay sonra patır patır hepsini söylemeye başlayacak ☺️