Yorucu hatta yıpratıcı bir süreç ama geçiyor merak etmeyin. Uykusuz kalmak insanın anlayışını azaltsa da benim için en iyi telkin yöntemi geçici olduğunu kabul etmek oldu.
Atak olsun hastalık olsun diş çıkarma olsun hatta tuvalet alışkanlığı edinmek, biberon bırakma gibi alışkanlıklardan kazanılan/vazgeçilen dönemlerde huzursuzluk, uykusuzluk ne yapacağını bilememek hali ebeveynleri çaresiz bıraksa da o dönemde en iyisi kesinlikle bebekle inatlaşmamak. Çünkü bebek kazanıyor. Biz kaybediyoruz baştan.
Onun yerine gece yeme saatini 6 da sonlandırsanız mesela 8 9 gibi uyutmayı deneseniz belki reflüsü fln vardır yedikleri rahatsız ediyordur. Ya da sindiremediği için rahatsız oluyordur.
Belki sadece sizinle daha fazla vakit geçirmeye ihtiyaç duyuyordur. İşten geldikten sonra ev işlerini yapıyorsanız uykudan sonraya bırakabilirsiniz mesela. Yemek yapıyorsanız akşamdan hazırlayıp geldiğinizde ısıtıp bulaşıkları ya eşiniz toplasa ya da uykudan sonra toplasanız. Anladığım kadarıyla sizi çok özlüyor, biraz ayrılık kaygısı da başlamış olabilir. ( benimki sadece tahmin). O yüzden atakla birlikte sizin üzerinden inmiyor olabilir.
Gece uykudan uyandıktan sonra oyun oynatmak yerine onunla hiç konuşmadan uykuya geri dönmesini sağlayamadığınızı anlıyorum. Bir kere de kırılmış sanırım bu rutininiz. Böyle zamanlarda ben rutinden çok da çıkmıyorum. Uyutma şeklini değiştirebilirim ama uyku saatlerini (aşağı yukarı aynıdır) konuşma saatlerini bozmam mesela. Bu konuda belki uyku kocu desteği alabilirsiniz. Maalesef bunu nasıl çözeceğinizi bilemedim. Varsa önerisi olan buraya da yazarsa çok mutlu olurum.
bir de çocukları çok yorarsanız gün içerisinde, yine uyuyamıyorlar. Belki çok yoruluyordur belki de uyumadan önce fazla uyarana maruz kalıyordur. Mesela benim oğlum seste uyurdu; ama kızım uyurken hiç ses istemiyor. Onu salonda misafirin yanında tv açıkken falan uyutamıyorum. Uyursa da hemen uyanıyor.
Bazı çocuklar bir de uykuyu sevmiyor. Mesela benim oğlum bebekken uykuyu sevmezdi hala sevmiyor. 8 de mutlaka canhıraş uyutmaya çalışırdım. Gerçi gece uykusunu bazı hastalık diş atak dönemlerinde sık da kalksa aynı rutinde uyutmayı denedim hep. Ama inan ki geç uyutsan da erken uyutsan da hep aynı saatte kalkıyordu. O yüzden ilk uykusu geldiğinde saatini kaçırmam yoksa hem gecesi hem sonraki günkü huysuzluğu çok yıpratıcı olur. Gündüz uykusunu belki teke düşürmeniz daha iyi sonuç verebilir. Gece uykusu asıl önemli olan sonuçta.
Bunlar sadece öneri tabi. Bebeğinizi tanımadığım için olasılık bazında kendimden de örnek vererek yazmam istedim. Bunların hiç biri size uymayabilir. Tek söyleyeceğim merak etmeyin geçiyor.