Benim oğlumda 37.haftada doğdu, 35 hafta ile uyumlu 2300 gr 45 cm idi.
Doğduğunde emme refleksi tam olarak gelişmemişti, bu yüzden hiç öyle cok cok emmedi. 2 dk emer yorulur sızardı. 3 günde kilo kaybetti zaten. Kilo kaybettiği için doktor hem emmeden sonra 30 cc mama başlattı.
2.aya kadar güç bela zorla emzirdim olduğu kadar, daha sonra tamamen reddetti memeyi.
Şimdi notlardan baktım, oğlum mama aldığı halde 3.ayında 4100 gr, 4.ayında ise 4900 gr olmuş.
Şu an 11 aylık ve akranlarına göre minyon.
Yani mamada verseniz çocuğun alıcağı kilo çok fazla değişmeyecek, eğer güzel emiyorsa ki emiyor belli ki kilo artışı çok iyi, bence hiç gerek yok. Bebeğiniz için hiç bir artısı olacağını düşünmüyorum, yinede doktoruna danışın aklınıza takıldıysa ama önericeğini sanmıyorum. Bebeğinizin kilosu tam da olması gerektiği gibi.