Bebeketenci sintigrafiler var mesela cihaz altına giriyor böbreklerinin fonksiyonunu ölçmek için malesef bir tanesi kırk dakika sürüyor .kendi halinde çeşitleri var dmsa vs gibi doktor kendi belirliyor çeşidini .yani kırk dakikaya yakın tutuyorsunuz bebeği ve hareket etmemesi lazım .volding var oda ilaçlı film oluyor kaçağa bakılıyor .öncesinde sonda takıliyor sondadan ilaç veriliyor UV ışığı altında kaçak var mı diye bakılıyor sonda çıkarılıyor sonrasında yaklaşık bi iki saat sonra tekrar boş ölçüm yapiliyor .ürodinami testi var onda da işeme fonksiyonuna bakılıyor oda yine bı yarım saat sürüyor .ilaç verilerek yapay işletiliyor kötü yanı hem genital bolgesine sonda hemde popoya bı boru takılıyor .biz urodinamiyi yaptıramadik ilk denememizde çok ağladı kendini kasmamasi lazimmis .biraz daha büyümesini bekliyoruz .narkoz verilerekte bı manası olmuyormus doktorun dediğine göre.antibiyotigi koruyucu olarak doktor kilosuna göre yazıyor günde bir kere veriyorsunuz .iki sene kullandık.daha geçen ay bıraktık .küçülme oldu sorunlu böbrekte çok şükür .enfeksiyon olmazsa marta kadar gitmeyeceğiz doktora .bu arada düzenli aralıklarla üç dört ayda bir urenier ultrason çekiliyor . probiyotik herhangi birşey önermesi doktorumuz.soyle de bı durum var çok.kasmamak üzere bugun mesela proteinli bı gıda yerse ogun akşamında proteinli gıda verme dedi. mercimek yerse akşam yemesin demişti böbrekleri zorladığı için .buna dikkat ettim .abur cubur da aşırı yedirmiyoruz .ilaç karaciğeri zorlayabiliyor bazen onun içinde düzenli olarak kan testleri de yaptırıyoruz .bu arada hem nefroloji hemde üroloji doktoru ortak karar veriyor