1mom1beybi öncelikle ben 5. Ayda uyku eğitimi verdim oğluma. Aslında önce bı kendim deneyeyim beceremezsem danışmanlık alırım diye düşünmüştüm. Ama oldu gerek kalmadı. Bir çok pedagog ve uyki eğitmeni sayfası takip ettim. Orada bebeklerin aylarına göre uyanık kalma sureleri ,kaç uyku yapmalari gerektiğine dair tablolar vardı. Tabi bunlar teorik bilgiler ama genelde uyuyormuş her bebeğe. Bende o uyanık kalma surelerinden yola çıktim. Benim bebeğim de gündüzleri yarım saatten fazla aslaaaa aslaa uyumazdi. En büyük sorunum buydu. Bendeki avantaj su oldu, oğlumu doğduğundan beri ne salladım ne emzkrerek uyuttum o yüzden sürecin biraz daha kolay ilerlediğini düşünüyorum. Uyku eğitimi vermeden önce uyku saatlerini düzenlemeniz gerekiyor. Sizin bebeğinizden yola cikarsam 6 aylık bebek gündüz 2 uzun 1 şekerleme uykusu yapıyor. Uzundan kastım 1 uykusu maksimum 2 saat olacak ve gündüz toplam 3-3.5 saat uyuyacak. Gece uykusunu düzgün uyuması için gündüz dinlenmiş olması şart. 6-7 aylık bir bebeğin uyanik kalma süresi 2-2.5 saat. Burada verdiğim rakamlara harfi harfine uymak zorunda değilsiniz sonuçta her bebek farklıdır.
İse öncelikle gündüz uykularını burada verdiğim bilgilere göre duzenleyin. Bunu yaparken bebeğinizi hangi destekle uyutuyorsaniz o şekilde yapmaya devam edin. Çünkü uyku eğitiminden önce uyku düzeni oluşturmak lazım. Zaten bebeğiniz erken yatiyormus yani erken derken aslında tamda olması gerektiği gibi bu sizin için avantaj. 19.00-20.00 arasi o aydaki bebekler için tam ideal uyku saati. Bu arada son şekerleme uykusunu yani 30-45 dk lik uykusunu 17.30 dan sonraya birakmamaya calisin çünkü bu sefer akşam uyku saati ileri atmış olur. Bu arada gündüz/gece uykularından önce bebeğin uyuyacagi odaya bı 20-30 dk önce gidip uyku rutinlerinizi yapın ki bebek uyuyacagi mesajını alsın. Ha o aylarda 30 dk önce gitsem ben yapacak bir şey bulamiyodum, e bezini değiştir, pijamasıni giydir biraz masaj ninni derken anca 10 dk oluyodu 😄bence oylede oluyo yani 😄
Gündüz uykularını bu şekilde düzenlediğinizi varsaydik, şimdi sırada uyku eğitimi. Uyku egitimine baslarken bebeğin uykuya kolay geçtiği uykudan başlamalısınız. Bu genelde gece uykusu oluyormuş ki bizde de oyleydi bende gece uykusundan başladım. Banyoydu yağlama ballama rutinlerini yaptıktan sonra kucağimda 1-2 dk ninni söyleyip yatağına koydum. Tabiki ağladı. Kucağıma aldım tekrar yatağına koydum yine ağladı. Böyle böyle böyle ilk akşam 20 -30 dk da falan uyudu. Kucağımda uyutmadim asla. Mesela ben yatağında pis pis pat pat yapmayi da denedim sakinlessin diye ama o benkm bebeğimi daha da çok sinirlendirdi onu yapmadım ama sizde ise yararsa ritmik ve yavaş bir ses tonuyla pis pis diyip,poposuna pat pat dokunup onu öyle de sakinleştirmeye çalışabilirsiniz. Gece uykularında böyle böyle 4-5 güne alıştı yataginda kendi uyumaya. Asıl sorun gündüz uykulariydi. Çünkü gündüz uykularini hep kucağımda yapiyodu ve orada devam ediyodu. İlk önce odaya karartma perdesi aldım. Rutin vs bunları yaptik sonra onu kendj yatağıma yatirdim bende yanına yattim, ağladı tabiki ama hep yanindaydim başını okşadım tamam tamam seklinde telkinlerde bulundum. Ve sandığından kolay oldu 10 dk da falan uyuudu bu şekilde. Buna bı 15-20 gün devam ettim yani yanımda uyutmaya. Sonra yatağında uyutma kısmına geçtim. Bu sefer daha kolay oldu cunkj oğlum kendi kendine uyumasını biliyodu artık. 10 dk bile sürmeden done döne kendi yatagibda uyudu. Ama dediğim gibi önemli olan uyku düzeni. Çocuk yatağa giderken uykusu gelmiş bir şekilde giderse uykuya dalmasj çok daha kolay olacak. Ben yumuşak geçişlerle uyku eğitimi vermeye çalıştım, yapı olarak sinirli bı insan olduğum için uykuya direndigi zaman çok sinirlenip çocuğa bağırdıgim zamanlar oldu bunu siz yapmayın nolur 🥴
Atak döneminde falan bu düzen bozuluyor yani ya kısa uyuyo ya uykuya geçerken ağla ağla direniyor falan ama sonra yine düzeliyor. Biraz uzun oldu ama detaylı anlatmam gerekiyodu, soracağınız sorular olursa cevaplarim