İyi geceler…sizinle 4 5 aydır süregelen bir sorunumdan bahsetmek istiyorum. Şuanda oğlum 28.5 aylık kızım ise 1 yaşında olacak haftaya. Kızım doğduğunda oğlum 16.5 aylıktı. Cok küçüktü evet. hic birşeyin farkında değildi. Kardesi eve gelince bi afalladi korktu, kızım ağlamaya başlayınca oda ağlardı korkudan.. aradan 2 3 ay geçince kardesinin varlığına alisti. Sürekli git gel yanağına öpücük kondurup, cicik cicik yapıp dururdu..ay nasil hoşuma giderdi. Nasıl mutlu olurdum oğlum adina. yaklaşık 4 5 ay önce oğlum 2 yaşın vermiş olduğu hain sendrom nedeniyle birden saçlarını cekmeye , kafasina vurmaya basladi. Bu zaman zarfında artik yorgunluğun ,tukenmisligin vermis olduğu etkiyle yeri geldi kızdım, yeri geldi onu ordan uzaklastirdim(yada tam tersi kizimi uzaklastirdim) yeri geldi uzaktan müdahale ettim (hayır yapma yapma,cekme vb) ama Allah var en çokta yapma güzellikle uyardim. Bir gram işe yarayan bir sey yok. Bazen öyle anlar oluyor ki psikolojim bozuluyor. Ben mi yetersizim. Ben mi anlatamıyorum. Ben mi orta yolu bulamıyorum… Kendimi suçladıkca iyice cikmaza giriyorum. İyice psikolojik olarak yıpranıyorum. Aslinda her ne kadar kendimi suclasamda bazen o kadar bilincindeyim ki, 2 yaşın vermiş olduğu durum ile kardes kıskançlığı yüzünden bütün bunları yasanmasi. Hele şimdiki zamanda neredeyse 2.5 yaşına yaklaştı, algilarida açıldı tabi. Daha cok kıskanıyor. Tek benle ilgilen, tek benle oyna vs. Asla ama asla kardeşini oyuna dahil ettirmeme de, onun oyuncaklarını oynamasina da müsade etmiyor. Kizim bi yeltensin hemen saçlarını cekip yere yatırıyor :/ hele bir gün yetisemedim, oğlumun elinde olduğu gibi sac . Allahim sinirden nasil ağlıyorummmmmm. Napacagim ben bunlarla. Ben neden orta yolu bulamıyorum diye.
Bu aralarda kizimi emzirirken ayaklarından çekiştirip, yüzüne kafasına vurmaya calisiyor. Onu birak gek benimle oyna diyor. Guzelce anlatıyorum , oğlum kardes süt icsin, karnı cok acıkmış, hemen oynayacağız diye. 2 3 dk sürüyor, hemen kıza satasiyor.
Ayyy cok yazdimmmmm. Sanki karşımda canli birine anlatır gibi yazdım da yazdim.
Canları sağolsun ,Rabbim kalıcı dertler vermesin.. Elbet bugünler de gelir gecer ama benden nasil geçer orası muamma. Bende bırakacakları en az hasarla gecsin hayırlısı ile günler..
Gecen yıl biri açmış böyle bir post.. son durum nedir nasil yaptınız diye soracaktim, bir yıldır girmemis:// işin aksi tarafi gecen yıldan hatırladığım , yorumlarını beğendiğim son derece naif son deece kibar psikolog @gulsenkonakli hanimefendi yorum yazmis. söylediklerim ise yaramazsa tekrar bana yazabilirsiniz demis. Onun dediklerini bende yaptım, bende konuşmak isterdim lakin oda 1 yıldır giriş yapmamis.
Bu konuda tecrübeli anneler, cocuk gelisim uzmani veyahut psikolog anneler önerilerinizi paylaşırsaniz cok mutlu olurum..