anayimbenn
Zelzele
Sorduğunuz için yanıtlayayım. Elektrik süpürgesi , fön sesi gibi sesler beyaz gürültü diye geçer. Yani anne karnında buna benzer sesler vardır. Yenidoğan bebekleri sakinleştirmek adına beyaz gürültü sesleri çok kullanılır. Özellikle kolik bebeklerin sakinleşmesi daha zordur. Dolayısıyla uzun süre kullanılabiliyor. Hal böyleyken ebeveynde bebekte bu sese alışıyor. Odaklanarak uyuduğu için bu sesle vedalaşmak zor oluyor. Anne tedirgin oluyor. Ya bu sesi kapadığımda yine eskiye dönerse diye. Tabi yaşamayan bilemez ama yine de bu çağda beyaz gürültüyü her ebeveyn biliyordur sanıyordum ben 😊