Merhaba güzel anneler. Bebeğim 7 ay 5 günlük. Emziriyorum. Ve ek gıda alıyor.
2-3 gün öncesine kadar sabah kahvaltıda yumurta peynir, öğlen yoğurt meyve, akşamda sebze yiyordu. Çok değil bir kaç yemek kaşığı kadar ama ona yetiyordu. 2-3 gündür peyniri sebzeyi geçtim severek yediği meyveleri bile yemiyor. Ağzını açmak istemiyor yada geri tükürüyor. Sürekli emmek istiyor ama bi süre sonra akşam üstüne doğru göğüslerim boşalmış oluyor. gece uykusuna geçerken göğsümle kavga halinde oluyor. Yeterli süt gelmediği için sinirleniyor, tam olarak doymadan uyuyor. Bu sebeplede çok sık uyanıp emmek istiyor.
emerek uyuyor destekli uyuduğu içinde muhtemelen sık uyanıyor ama gündüz de emerek uyutuyorum ve yeterli miktarda emebildiği için 2 saat aralıksız uyuyor. Ama akşam yeteri kadar doymadığı için yarım saatte bir uyanıyor. Destekli uyuduğu için daha öncede çok sık uyanırdı ama aç olmadığını bilirdim göğsümü ağzında tutup tekrar uykuya dalardı. Şimdi uyanıp emmek istiyor ama yeterli süt yok.
eşim hipp tahıllı ek gıda diye bişe almış ama asla beğenmedi, kaşıkla verdim olmadı biraz sulu yapayım biberonla içsin dedim asla biberonu istemedi. (Biberon ve emzik 1.aydan sonra kullanmadı hiç, sonrasında da teklif ettim kabul etmedi. 1 aydır falan biberonla su içiyor sadece. ) ilk 20 gün mama kullanmıştık sonrasında mama tecrübem olmadı ek gıda döneminde ne yapmak laızm gerçekten bilmiyorum.
Bu kadar detay verdikten sonra sorumu soruyorum. Gece uykusuna geçmeden önce ne vermeliyim ki hem doysun hemde tadını seveceği bişey olsun?
tecrübeli anneler yardımcı olursanız çok sevinirim.