Minikimmm oglum 15 aylıkken kizim dogdu ve hiç bir şekilde ilgilenemedim sadece yemegini yedirip altını değiştiriyorum kendi kendine oynayan bi bebekti kizim kolik ti tam 6 ay hep agladi ve 1 yil dan fazla nerdeyse devam etti ara ara huysuzluklari ta ki oglum 29 30 aylik olunca ilgilenmeye başladım nerdeyse ilk 100 pu kelime kartları aldim tabi Mehmet ali her defasında reddetti oyun oynamak istedi kartlari atti ama ben pes etmedim alman bi doktorun bi programını izledim çocuğun birini 4 ay da yada 3 ayda yanlış olmasın konuşturdu o bagirdi agladi ama yerinden kaldırmadı burda oturacaksın beni dinleyeceksin oyun halinde muz bu bak muz aaa maymun gibi muz mu yesem ordan maymun taklidine ağlasın yılmayın sinirlenmeyin o da kendince muz demeye başla ilk bas net muz demedi tabi sonra kitaplar aldim ama böyle ucuz yirtilaa zoruma gitmeyecek turden😅 kitapları inceledi karşısına geçtim roman okudum dinlemedi bagirdi ama ben okudum o bağırdıkca bende sesimi yükselterek okudum sonra bul tak puzlle aldim hayvanları sebzeleri meyveleri o şekilde çıkardık aradan hem öğrendi el becerisi gelişti kesinlikle ogrenmeye yatkın uysal değildi şarkılar söyledik kutu pense benim bir kedim var gigi oyunlar yaparak dikkatini çektim hep legolarini çok sever renkleri öğrendik onlarla oyunlar yaptık renkleri ayrı ayri kuleler yaptık küçük toplardan aldim kapıya bant yapıştırıp sayarak renkleri ayrı ayrı tasmasını sağladım renkleri ve sayıları aradan çıkardık keçeden insan yaptim vücut şekillerini öğrendi saçı kasi derken bak bende var sende de var sorudugum her soruya oyle degil mi Mehmet ali dedim hep sonuna su istemezdi hayatta burda isteyene kadar verme diyenler oluyor çok yanlış cocuk içine kapanır her bardakta suyu verirken anne su istiyorum dedin demi Mehmet ali ben öyle duydum diyin hihi diyecek zamanla sonra anne ben su istiyorum diyecek emin olun suyu her içmesine ayakta su içilmez hadi otur beraber oturarak içelim dedim suyunu her içinde su icildikten sonra saol anne de olur mu Mehmet ali dedim oglum su an 42 aylik biz çok yol katettik şükürler olsun simdi yemegini yedikten son ellerine sağlık anneciğim ben ona neye yanlış dediysem başkasında gorunce hayir çok yanlış baba su ayakta içilmez der mesela ve belki inanmayacaksınız ama ben bu 1 kelimesi olmayan oglumla su an dua ezberlettim çizgi calismlari yapıyoruz 24 lu 42 li puzlle yapıyoruz kitap yüzüne bakmayan veni dinlemeyen oglum masal kitabını kendi getirir ve resimdeki kahramanları ezbere bilir biz tv bakıyoruz yalana gerek yok yemek yerken özellikle ama ben onun dalmasina izin vermiyorum bak Heidi peterden yardım istiyor gördün ne kadar akıllı falan diye orayi anlatıp sürekli dikkatini dağıtıyorum ve baktığı her çizgi filim deki karakterleri biliyor harfleri ezberledik sayıları 10 a kadar ezberledik her rengi bilir sen yanlış söylersen sana da kafa tutar her yaptığı harekete anneciğim ben sana güveniyorum yapabilirsin başaracağız diyerek kalem tutmayı bilmeyen kuzumla 1 yılda müthiş şeyler yapıyoruz daha yaptığımız o kadar aktivite varki sana ilham olsun diye uzun uzunda anlatmaya çalıştım canim sormak istediğin bisey olursa yazarım yine 🥰 Ha bu arada yaşıtı arkadaşı yada akrabamız hic yok pandemiden dolayı eve tikildik zaten tek arkadaşım benim ve 27 aylik kizim var o da abisine öğretirken herseyi öğrenmiş cadi🤭