Merve_4141 geç yazabildim kusura bakmayın 🙏🏼
Ben sütü kaynatıyorum güzelce soğumaya bırakıyorum, serçe parmağım 7-8 sn dayancak kadar ılınıyor.. Bi kaseye önceki yoğurttan maya alıyorum (litre başına çorba kaşığı kadar) biraz da ılık sütten alıp cırpıyorum iyice sonra yavaştan, karıştırarak süte aktarıyorum mayayı. Bu şekilde fırına bıraksanız da olur ama ben kavanozlarda yapıyorum, kavanoza paylaştırıyorum bütün sütü (yarımlık küçük kavanozlar daha güzel tutuyor)
Kapakları kapatmadan üzerine bi havlu ya da bez seriyorum ki nemi alsın. Geceden yapıyprum sabaha kadar.. Sabah fırından çıkarıyorum bi 10 15 dk tezgahta dinlendiriyorum yoğurtları, sonra dolaba alıyorum. Kapaklarını da hemen kapatmıyorum yine üzerini bezle kapatıyorum ki içi sulanmasın diye. 2 3 saat sonra kapaklarını kapatıyırum. Genelde ertesi gün açıyorum ama yoğurt bitmişse o gün de açabiliyorum.
Zaten ayrı kavanozlar olduğu için birini açsam bile diğerleri bozulmuyor uzun ömürlü oluyor..