gulsum- İmkanınız varsa sosyalleşmesi tabiki faydalı olur, sadece konuşması için değil. Hiç canınızı sıkmayın. Yanlış bilmiyorsam 4 yaşına kadar bu tür konuşmama durumları normal kabul ediliyor ama tabi her çocuk özel değerlendirilir bu durumlarda. Benim kızım da prematüre, kaygılarınızı çok iyi anlıyorum daha 5 aylık ama bi sıkıntı var mı yok mu diye gözünün içine bakıyorum. İnşallah sağlıkla büyüsünler.