Elisaay özel değil tabiki. Birçok şey oldu. Mesela arabadayiz biryere gidiyoruz.arabalari takip ediyor. Pubg arabasına benzeyen bir araba gördü. Yol değiştirince kıyamet koptu. O arabayı takip etmeliymisiz. Arkada emniyet kemerinden çıktı yanıma yolcu koltuğuna geçip kapıyı açtı. Araba hareket halindeyken. O kadar hızlı hareket ediyor ki 1.2 saniye içinde tutmasam yola firlayacakti. Mesela AVM çok sever. Pandemide eve tikilmisiz hiç cikmamisiz zaten o ara ipad e sarmıştı. Avmler açılınca götürdüm. Fark ettim ki en çok sevdiği şeyden hiç zevk almıyor. Mal mal etrafa bakıyor. Oyuncakçı da koşması gereken çocuk hadi anne eve gidelim iPad istiyorum dedi. Komut almamaya başladı. Gece balkona çıkıyor saatlerce bekliyordu. Pijamaskeliler gece olmuş sokağa çıkacakmış. Saatlerce öyle bekliyordu. Hadi içeri dediğimde kıyamet koptu. Mesela biriyle görüntülu konuşuyorum ekrana bakıyor karşıdaki insan nasılsın diyor iyiyim demeden oynadığı oyunları anlatıyordu.hele bir anlamadım de kıyamet kopuyordu
oynadığı bir oyunda kaybetsin hüngür hüngür ağlıyordu. Bunun gibi onlarca örnek gördüm oğlumda. Böyle anlatınca basit ama yaşarken gerçekten korkunç. Kısaca çocuğu aptallastiriyor. Birde oğlum küçük değildi. 3 yaşına kadar hiç izlememişti. 3 yaşında kardeşi oldu. Dur uyutayim 10 dk izle. Altını alayım 10 dk izle diye diye bu seviyeye gelmişti. Öyle saatlerce izlediği olmamıştı. Acil zamanlarda 10 dk diye açtım. Yaklaşık 5.6 ayda günlük 3.4 saat izlediği oldu. Acmadigim zaman çıkan kavgayı tahmin edersiniz. Elinden aldım diye tam 24 saat boyunca uyudu. 3,5 yaşında bir çocuk yemeden içmeden sırf iPad vermedim diye 24 saat uyur mu. Uyudu işte. Geçen yıl işte bu zamanlardı bu durum. İlk hafta inanılmaz zordu. Yeme içme ne yaparsan yap iPad artık yok dedim. vermedim. 1 hafta zorladı sonra istememeye başladı. Bu arada 3.cocuga hamile kaldım. Kucağımda bir Bebek karnımda bir bebek sırf oğlum evde iPad istemesin diye hergun biryerlere çıktım. Böyle böyle vermeyerek alıştı. Şuan 5 yaşına girecek. Sadece cumartesi Pazar günleri yarım saat izleme hakkı var. Hafta içi TV telefon iPad hicbirseyi 1 dk bile alamaz. Böyle karar aldık böyle kaldı. Keşke o yarım saati bile izlemese. Gerçekten çok zor