3 yaşına kadar bir çocuğun konuşmuyor oluşu ne zaman otizme bağlandı cidden hayretler içinde okuyorum yorumları. Bir şey bilmediği halde dönem gereği çok fazla dilde olduğu için 25 aylık bir çocuğun konuşması gerekir gibi bilirkişi yorumu yapmakta ne oluyor. Bir çocuk 32 aylık olana kadar konuşmuyor olabilir ama sizinle göz teması kuruyor mu, komutlarınızı anlıyor buna göre hareket ediyor mu, birkaç kelime de olsa çıkardığı sesler var mı bu önemlidir dil gelişiminin sürecinde. Tamam 2 yaşında bir çocuk konuşur ama konuşmayabilir de🤷🏻♀️ Benim oğlum 27 aylıktı iki kelimede olsa birleştirip ifade etmeye başlamıştı kendini . Ama çok öncesinde anne, baba, dede, dayı, ayı ve bunun gibi bir çok kelimesi vardı ağzından çıkan. Genelde kullandığı kelimeler ihtiyacı olan şeylerden ibaretti. Suyu bile ne kadar ısrar etsemde göstererek istiyordu . Ben bir öğretmen eğitim olmuş olsamda özel eğitim kurslarına da gitmiş olsam ara ara insanların neden konuşmuyor ki geç kalmış doktora götürün lafı canımı sıkıyor acaba diyordum. Ama ağızlarının payını da veriyordum. Otizm öyle sadece bir nedenden yola çıkarak anlaşılacak bir şey değil. Birçok testi var birçok uzman eşliğinde bu tanı konulabilir. Şu dönemde herkesin dilinde bir otizmdir gidiyor ve bilende konuşuyor bilmeyende.