Merhaba sevgili anneler. Bu postu doktor sureci cok uzun oldugu icin cildirmak uzere olan bir anne olarak actim. Amacim burda sadece istedigim seyleri okuyup kendimi rahatlatmak degil. Sadece ne oldugunu anlamaya calisiyorum. 33 aylik oglum cok fazla ekrana maruz kaldi. Yaz doneminde tasinma durumum oldu. Ailemizden uzak bir yere gittik ve cocukla genelde ikimizdik. Sutten ise birden kestim cok fazla memeye duskunlugu vardi. Cocukla tasinip yerlesme surecinde cok fazla ilgilenemedim daha fazla ekrana maruz kaldi. Son zamanlarda sese karsi hassasiyet ve elleriyle kulaklarini kapama durumu soz konusu oldu. Ben direkt otizm diye kendimi harap ettim. Kulaklarina baktirdim problem yok dendi. Bu surecte cocugu cok daha iyi gozlemlemeye basladim. Arabalarin sadece tekerini donduruyordu. Konusmuyordu ama isteklerini ifade edebiliyordu. Acikinca mama, altina yapinca kaka , uykusu gelince ee ee gibi ninni benzeri tonlamalarla bana isteklerini soyluyor. Elma gorunce elma , limona limon diyor. Sayi sayabiliyor harfleri biliyor. Kisacasi nesneleri bilip adini soyluyor. Ama iki kelimeyi yan yana getiremiyor. Cumle kurmuyor. Seslendigimizde keyfine gore bize donus yapiyor. Komutlari bazen aliyor bazen almiyor. Ama goz temasimiz her zaman iyiydi. Bu yuzden zaten bunca zaman otizm hic aklima gelmedi. Arastirdikca ve cocugu inceledikce fark ettimki isaret parmagini da cok nadir kullaniyor, bir sey isteyince bizim elimizle gosteriyordu. Son zamanlarda ellerinin kemikleriyle oynamaya basladi. Ellerinin cikintili kemiklerini birbirine surtmeye basladi strese girince. Ayni zamanda benim elimi yakaladiginda da kemiklerine dokunup duruyor surekli ritmik sekilde. Hareketleri yavasladi. Zaten hep sessiz sakin icine kapanik bir cocuktu. Ama bazi hareketleri dahada yavasladi. Ustelik temasi da cok sever herkese gider sarilir oper. Devleti beklememek icin ozelden randevu aldim. Profesor bir cocuk psikiyatrisine goturdum. Hemen ekrani kesip cocugu krese vermemizi soyledi. Otizm belirtileri var ama ipuclari uyaran eksikligi oldugunuda soyluyo dedi. Denver testi istedi yaptirdik. İnce motorda sorun yok. Bazi maddeler ben firsat vermedigim icin cevapsiz kaldi (ornegin kendi giyinebiliyor mu gibi). Kaba motor kotu ziplayamiyor, bisiklete binemiyor… Ekrani kesip krese verdikten sonra ise soyle oldu: cocugun agzi daha bir dolmaya basladi, konusmaya calisiyor. İsaret parmagini daha cok kullanir oldu. Ellerini kulaklarina daha az goturur oldu. Arabalarin tekerini birakip surmeye basladi ufaktan. Biz hemen donus aldik kesin uyaran eksikligi derken cocugumun parmaklariylada oynamaya basladigini fark ettim. Mesela orta parmagini isaret parmaginin ustune getirme gibi garip bir takintisi daha cikti. Zekasindan hicbir suphem yok asiri zeki. Ama algisinda sorun var ve takintili davranislari bana hep otizm otizm diyor. Cok uzun anlattigimin farkindayim. Benzer durumun icinde olan anneler beni anlar, bitik durumdayim. Benzer sureclerden gecmis ya da gecen kimler var ? Biraz dertlesmeye ihtiyacim var.