Ek gıdalara başlamak için en ideal zaman 6. ay bitimidir ama bazı çalışmalar 4-6 .ay arası da başlanmasının da yanlış olmayacağı görüşündedir. 6 aydan itibaren 1 yaşına kadar da ana besin öğesi mutlaka anne sütü veya mamalar olmalıdır yani bu dönemde verilecek ek gıdalar anne sütünün tamamlayıcısıdır.
Ya bazı tayfa var aşırı sinirli cevap veriyor.Eğer ki yanlış olduğunu düşündüğünüz bir şey varsa güzellikle dile getirin.Burada kendi düşünceleriniz sadece doğru gibi düşünüp linçliyor gibi cevap veriyorsunuz.6.aydan önce başlanmaz.Bqgırsak düğümlenir vs Bebeğini sırf sütü yetmiyor Ya da zayıf kalıyor ek gıdaya geçmesi gereken aileleri de bir düşünün yorum yaparken.Ki Doktor gerekli görüyorsa başlatıyor zaten.Sizi çok bilmişler.Ya arkadaşım kimse doktoruna sormadan başlamamalı.Var sayalım ki 4.ay da anne başladı neye göre ? Sadece mama ile besleniyordu,zayıftır bu yüzden başlatmıştır.Dengesiz dengesiz 6.ay dan önce başlayan bebekler ilerde sorun YAŞICAK gibi kesin hangi akılla konuşuyorsunuz.?Benim kızım sadece anne sütü alıyor ve kilosu önde sütüm çok yarıyor ama şu yapılan yorumlar yanlış.Sütü yetmeyen Ya da zayıf olan anneler var.Sanki bebeklerine kötülük ediyorlarmış gibi yorumlar yapıyorsunuz.Sütünüz yetiyorsa bekleyin hanımlar.Lakin yetmiyor ise zayıf ise doktor kontrolü ile başlayın.