Iremekrn48 Sizce değil de yani bence değil, zararı net var.Doktorunuz nasıl söylemedi? 3 ay çok çok erken bir dönem, henüz omurgası C düzlemden daha oturmadı.
Şimdi yürüyor gibi parmak uçlarıyla gider,yüzü de güler.Peki %80-85 oranda uca basma ve yan basma yürüme problemlerinden bahsetti mi doktorunuz veya çevreniz? Benim çevremde çok var öyle bebekler çocuklar,hepsi de yürüteçli bebeklerdi. Bahsettiğim bebekler de 1 yaşında olan da var kreş/ilkokul çağı da.Günde 15 dk koyan da vardı 1-2 saat de, hepsinin bacak ayak omurga ortopedileri bozuk.
Evde yaşanan yürüteç kazalarından bahsetmiyorum bile. Ha yaşamayanlar “ben hiç yaşamadım, yürüteçle 3 çocuk 5 çocuk büyüttüm bi yeri eksik değil” diyenler olacaktır. Peki sizin biricik çocuğunuz için garanti verebilirler mi?
Eşim mesela annelerimizin “aman biz kullandık noldu” dediği dönemden.41 yaşında ve çocukluğundan beri yan basma problemi var.O zamanlar ortopedi doktoru kayınvalideme yürüteç kullandınız mı diye sormuş,iş güç yapayım ve ağlıyor diye koymuş çocuklarını.Hepsi ayaktan sorunlu. Eşim de kendini bildi bileli özel tabanlık yaptırıyor,her istediği ayakkabıyı giyemiyor. 2 ay önce tabanlık yaptırdı gene (4-6ayda bir), 480 tl.Sandalet filan da giyemez yaz kış kapalı,daha 8-10 yaşlarındayken bu yamuk basmalardan nasırları olurmuş hala da var.Geçiyor oluyor gene.Annem bana kullanmamış.Komşum 3 çocuğunun ilk 2 sinde
kullandı,ayaklar sorunlu.3.de kullanmadı çocukta yürüme ve ortopedi de sorun yok.Ben çocuklarıma yürüteç kullanmadım,1 sene büyüğü ve 9 aydırda küçüğü aktif taşıyorum göğsümde sırtımda.Anakucağı,kangru,sling, evde bebek arabası filan idare ettim ediyorum.
3-4 aydan sonra dik görüş istiyor bebekler etrafı farkettiği için,yürüteçi bilinçli sevdiği için değil yani.
“Yürüteçe koydum 10 aylık,1 yaş yürüdü” diyenler gene olur. Bir çocuk ne zaman yürücekse o zaman yürür. Ben yürüteçe konan ve 15-18 aylarda anca yürüyen bir sürü bebek gördüm.Ben koymadım, 3 yaşındaki oğlum 1 yaşında yürüyordu.Öyle kollarından tutarak uğraşmadım da, kendi koltuklara tutanarak düşe kalka tay tay durdu yürüdü. 9 aylık olan oğlum da emekliyor ve koltuklara tutumaya çalışıyor,zamanı gelince yürür.