hayal24 Angel35 o kural artık değişti dünya sağlık örgütünün yaptığı çalışmada yumurtanın sarısını 1ay verdiğimizde alerjik reaksiyon gelişmiyorsa beyazıda veriliyor hatta geç verildiğinde yani 1yaş sonrası alerji olması daha fazlaymış son çalışma bu ☺️
Angel35 hayal24 teşekkür ederim verdiğiniz bilgi için ben sadece sarısı diye biliyordum yarın kahvaltıya başlayacağız şimdilik sarısını yiyecek bakalım doktorumuz beyazına ne zaman geçecek
Suu123 hayal24 bunu ben de duydum. Kendi dogrulsri ile ters düşüyorlar. Şimdi yaptıklarınızı 10 yıl sonra yanlış demezler umarım 😛
Mikiii Zara58 eskiden kuzenim doğduğunda 15 sene önce babanesi gelip yengeme bu çocuk aç yemek verelim demiş 1 haftalık bebeğe undan muhallebi yapmışlar hep onu yemiş şuan yaşıyor 🤣 ben şimdi 6 ayı bekliyorum diye işitmediğim laf kalmadı
Angel35 Mikiii zaten bişeyler yedi diye ölen olmamıştır herhalde ama bebeğin midesi günden güne büyüyor ve ilk 6 ay sadece anne sütü yada formül süt hazmedecek yapıda oluyromuş bagırsakları mideyi zorlamın bir anlamı var mı iyilik yaptıklarını sanarak kötülük yapıyorlar zaten çocuk ömür boyu yemek yiyecek bıraksınlar da içebiliyorken anne sütü içsinler
Zara58 Mikiii Evet evet yapıyolarmıs yokluktan coğuda napsın insanlar.. doğru düzgün doktor yüzü görmezmiş insanlar bırakın bebekleri.. kadınlar hep evde yaparmış dogumunu..
Angel35 Zara58 inek sütü asla vermeyin bence evet hepimiz inek sütüyle büyümüşüz bişey olmamış ama hem faydası yokmuş hem kansızlığa sebep oluyormuş hemde hazmetmesi çok zor inek sütünün 2 yaşına kadar önerilmiyor 57 günlük diyorsunuz yazık etmeyin bebege Birde biz böyle yaptık diyenleri anlamıyorum yaklaşık 25-30 sene öncesiyle şu an bir mi hergün teknoloji değişiyor insanlar araştırıp neyin yararlı neyin zararlı olduğunu tespit ediyorlar deneyler yapılıp bunlar ortaya çıkıyor oturduğun yerden ver diyeni ben anlayamıyorum gerçekten o zaman söyleyin tüplü televizyon kullansınlar cep telefonu kullanmasınlar o zamanki gibi yaşamak istiyorlarsa
Zara58 Angel35 Yok ben anne sütü ile besliyorum ki olmasada zaten devam sütü veririm.. ben annemin döneminden yokluk yüzünden olan koşulları söyledim canım benim
Sevvalboke Angel35 bizde verdik bizde ettik oyuzden günümüzde elini carptigin insan şeker hastasi Çaya ekmek doğrardk bunada yapalım tamamda neden? İmkansızlık varmış o zamanlarda çayın ne faydası var imkan varken eziyet etmek niye ?
hayal24 Angel35 kesinlikle öyle bir daha anne sütü ne zaman alıcaklar benim kızım 1yaşına kadar ek gıdayı sadece tattı diyebilirim yeri geldi bi gün içinde hiç tatmadığı tek öğün yediği bile oldu bol bol süt verdim sağım yaparak içti hep sütümü 1.5litre içiyordu sütümden 11aylıkken kan testleri hepsi çok iyidi kilosu da 11.650di kız bebek için çok çok iyi bir kilo demişti hekimi
Mikiii Angel35 aynen öyle ama ağzımdan bunlar çıktığı an doktor çok mu biliyor biz büyüttük bişey olmadı vs vs diyolar kafayı yememek elde değil gerçekten laf anlatılmıyor bazen .. Çocuğa bişey olduğunda ise doktora koş doktora koş e hani doktor bişe bilmiyordu .. 🙃
57ezgi Badehandeyldz blender kullanmasanız çok daha iyi olur yeni başladıysa hem blender sebzelerinin vitaminlerini azaltıyor hemde bebişler taneli yemeğe zor geçiyo
Badehandeyldz 57ezgi benim ikinci bebeğim malesef ilkinde çatalla ezdim hep katı istedi çorba hiç içmedi
Momm12 Sena1608 benim eşimin babası da bebekken inek sütü içmiş ve tüberküloz olmuş ve saysam bitmez zararları eskiler bilmiyormuş allahtan günümüzde doktorlar herseyi söylüyor 😌
57ezgi Momm12 her yerde yazıyor aslında bir de ben çok araştırdım ek gıda kitapları yığdım eve ilk bebek heyecanıyla didik didik ettim herşeyi ondan biliyorum ama yazıyo diye biliyorum her yerde biz çeyrek yumurtayla başladık yarıma çıkardık şimdi tama geçtik
Nesrinisa Bebeğim altı buçuk aylık bizde ek gıdaya geçiş yapanlardanız. İlk olarak doktor sebze ile başla dedi havuç patates kabak brokoli denedik. Üç gün kuralına uyuyorum her denediğim besinde ilk gün çay kaşığı ikinci gün tatlı kaşığı üçüncü gün yemek kaşığı kadar veriyorum. İlk gün tek veriyorum diğer günler başka bir sebze ile daha önceden denediğim ama ya yoğurt ya da zeytinyağı ile karıştırıp veriyorum. Meyveleri de deniyorum muz avokado armut üzüm elma tamam. Sütüm şimdilik yetiyor şükür o yüzden her şey tadımlık. Ek gıdadan sonra mutlaka su veriyorum. Sıra peynir ve yumurtaya geldi. Bir kere de tatlı yaptım kızıma sebzeleri yedi diye ağzı tatlansın dedim 😁 irmik muz su ile beğendi.
Rumeh Banada yardımcı olurmusunuz 😣 benim bebegimde ek gidaya yeni geçti birsey yemek istemiyor yogurt veriyorum sebze çorbası veriyorum bir çay kaşığı kadar yiyor dahada yemiyor yeni geçtiği içinde zorlamak istemiyorum ne yapmam lazim ,😐
57ezgi Rumeh kesinlikle zorlamayın ne alırsa zorladıkça onun içinde sizin içinde kabusa dönüşür zaten şuanda dolmalık değil tadımlık zamanı dert etmeyin her sebzeyi meyveyi denettirin tabi ayına uygun olarak sonra istediğinizi karma yapın
Rumeh Rumeh Daha bugün elini kolunu tut zorla ver sen yedirmesini bilmiyorsun diyen oldu şoka girdim aşırı sinirlendim
Ege1Emre2 Yumurtanın sarısının önce çeyrek sonra yarım olacak bide yumurta sarısı fazla kuru olduğu için biraz anne sütü yada labne veya devam sütüyle kivamlandırılabilir. Bebeğe kuru geliyor yedirirken
Momandteacher Rumeh o diyenin elini kolunu tutup da zorla ağzına tıksınlar bakalım. Ne sanıyor bunlar çocukları yaa iyice nefret mi etsinler her şeyden
Cemre_61 Sena1608 bizde ek gıdaya geçtik sebzeler ile başladım kabak patates havuç yoğurt yaptım yarına yemeye hazır olur organik yumurta aldım bugün tattırmak için fakat 6. Ayda verilebilir yazıyo araştırmalarıma göre verilmiyor mu vermemelimiyim ilk bebek ve cidden tecrübesizlik sıkıntı 🤦🏻♀️
Ege1Emre2 Pirinç unu ve bebek irmiğiyle de güzel tarifler var “ mutfakta bebek var ” diye bir sayfayı takip ediyorum , tavsiye ederim
Glsh-cnr Sena1608 6 ay 15 günlük olduk sabah ;kaşık maması içine yumurta sarısı labne pekmez Öğlen; sebze çorbası kemik suyu kendim yaptım katıyorum içine öğleden sonra; yoğurt ben mayaladım akşam; meyveli muhallebi(elma muz armut) her öğün yarım kaseyi geçmiyor aralarda emzirmeye çalışıyorum sabah ve akşam mamalarına 2 şer kaşık formül mamada koyuyorum