Ogretmenkiz mihrosum merhaba aynı kızımla ayları inanılmaz konuşuyorum ama geri tepki tv hiç açmıyorum en fazla 10 dakika oda çizgi film değil şarkı lar . Ama ben yoruldum bıraktım pes ettim hi. Konuşmuyor değildi ama ben fazla istedim baktım olmuyor daha sonra bıraktım ilgiyi normal davrandım yani .. baktım bu baya birden açıldı şaşırdım suan hep ben konuştuğum içim çocuğum pek konuşmamış biraz bizim susmamız gerekiyor Muş dinlemek gerekiyor suan gayet iyi çok hızlı konuşuyor anlamıyorum ama iyi yani 🌸 bugün Allah biiirr dedi parmagıylada bir yapıyor Minnak merak etmeyin biraz sabır ve sessizlik dinleyin cevap vermesine fırsat verin illa konuşacaktır 🌸
mihrosum Ogretmenkiz inan psikolojık olarak çok etkileniyorum hep muhabbet bu AA konuşmuyor mu? Ya evet konuşmuyor. Biz eşimle ayrıyız. Bir dönem kızım baaaba diyordu artık onu da demiyor. Babası hafta 1 2 kez bır kac saat goruyor bunu ona baglıyorum.yıyecek bıse gorurse mama diyor.emmer isterse memeyı ısaret ediyor ne istiyorsun annem dıyorum susuyorum ismini soyle dıyorum meme yada memmem dıyor. Bıde (bu) diyor. Kitapta bıse ogretırken bu saat, bu ev.. Derken oda buyu öğrenmıs. Baska bıde yok kuzum.su bile demiyor. Ben su vermesem ortada sulugu olmasa su bile istemiyor. Yani yaptığım cok ozel bıse yok kendi kendine oynar. Adeda yayınlarını aldım kitapa calısırız öğretirim öğrenir.bişe sorarsa kitapta söylerim. Hayvanlar meyveler renkler daha bırsuru sey biliyor ZTen. Konustugumuzu anlar. Söylediklerimi yapar. Yani ne bilim ce e, baybay, öpücük, parmakla kızma yapar. Ama gel gelelim konuşmuyor. Özel olarak bısse yapmıyorum. Daha ne yapayım yada ne yapmayım bilmiyorum. Tvye gelince. Yemek yerken sadece acııyorum cunku onsuz yemiyor. Dıs donemlerınde hep ıstahsız bır bebek oldu haliyle actım ve alıstı. Onun dısında ne TV ne telefon asla vermeyiz asla izlemez. Göz temasımız, komutlar, ısaret etme, ismine bakma hep normal. Ama sankı hıc konusmıcak gibi. Dili hiç dönmeyecek gibi. Yada mesela anne dese en azından diyebiliyor dıcem ama yok oda yok. Mama meme bu. Baska bıse yok
Ogretmenkiz mihrosum evet sizi çok iyi anlıyorum kızım su ver armut ver gibi ikili cümleler kuruyor ama biranda oldu açılıyor . Bazen ben bile buna takılıyorum Aslında anneniz kafamıza takıyoruz muhakkak ama düzeliyor illa konuşacak . Mesela siz sormayın biz kızımla oyun oynarken önce ben oynuyorum o geliyor bak kırmızı balıgı koydum mavi balıgı koydum şeklinde söylüyorum ama sende söyle demiyorum eskiden armut hadi sende armut de derdim demezdi sende söyle demeyi bıraktım armut diyip geçtim şimdi görünce bile armut diyor fotoğrafını görsün AA armut diyor eskiden çok üzerine düşerdim suan daha rahatım . Rahat olduktan sonra açıldı 🌸 zaten her çocuk farklı komut alıyorsa korkmanıza gerek yok inanın düzelecek 🥰
Limonlusu mihrosum 21 aylığız hemen hemen aynı durumdayız. 2 yaştan sonra açılır diye bekliyorum bakalım.
Limonlusu mihrosum anne, baba, anneanne, dede, dayı, amca, hurdacı(buara taktı), abla, eymen(arkadaşı), Ayşe, ay, mama, meme, hayvan sesleri, geri kalan herşeye ıh ıh diyor.
mihrosum Limonlusu e kız bır suru sey dıyor ne guzel darısı bıze bizde hıc yok. Ah bunlar olsaydı hıc takmadım hıc uzulmezdm
Limonlusu mihrosum kıstas etmek istemiyorum ama aynı aylık komşu çocuğu ki annesi benim kadar üzerine düşüp ilgilenmiyor baya baya cümle kuruyor. Her çocuğun gelişimi kendine has ve farklıdır elbette ama bende hafızaya attığını düşünüyorum. Birden açılacak inşallah.
Burcu60 mihrosum birden başlayabilir siz konuşmaya devam edin genelde öyle oluyor sanki bı bakmışsınız size laf yetiştiriyor çok takmayın biraz rahat bırakın insan üzülüyor evet ama siz yine aynı şekilde konuşun Allah in izniyle konuşur
mihrosum Burcu60 ınsallah canım ınsallah vallahi görene dua edin diyorum o derece. Allahım tez vakitte kızımı konustursun hıc sus demicem 🤭 dort gozle anne desin diye bekliyorum sanki bazen diyor gıbı azından bıse cıkıyor ama sonra bır daha yok oluyor acaba dedı mı dıyorum. Komsumun kızıda 22 aylıkken baya herseyı soyluyordu. Bizde hıc bıse yok. Resmen konusmuyor. Alıp karşına göz temasıyla hizasında konusun dediler onuda yapıyorum. Evde sureklı hayvan sesi cıkarıyorum kızımı alıp hayvanlara goturuyorum belki duyarsa cıkarır diye ama yok. Coxugu alıp alıp ördekler tavuklara kedilere goturuyorum ama yok yokyok. Baskası olsa vaklardı evde 😂 bizde tık yok
mihrosum Limonlusu inan canım bende bakıyorum cevreme İlgisiz bir suru cocuk var hele parka gidiyoruz o bakıcılar dogru duzgun ilgilenip konusmuyor lar bile hep telefondalsr. Ama cocuklar bıcır bıcır. Bende aman sunu ogretım aman sunu ogrensın sunuda bilsin konus konus konus cocuk susuyor 😂
Limonlusu mihrosum 😂 al benden de o kadar. Sinirlerim bozuluyor bazen ıh ıh dedikçe😊 ama biz böyle üstüne düşüp beklemeyi bırakınca çözülecek herhalde
Burcu60 mihrosum zamanla açılır ins arkadaşlarıyla bı araya getirin benim oğlumda belirli şeyleri söylüyordu anne baba su mama araba felan ama 2 yaşından sonra açıldı maşallah
Kahvegerek mihrosum 35 aylıktı bu anlattıklarınızın aynısını birebir yaşadık. Sürekli de parka çıkardık ek olarak. Bizim çevremizde kimse yok sizi bilemicem. Psikiyatriye götürdük kreş önerdi bi ay gittik konuşmaya başladı cümle kuramıyor henüz ama anne demesi dediğiniz gibi kafayı yedim sevinçten. Tavsiye ediyorum oyun grubu ve ya kreşe götürme imkanınız varsa çok etkili olacaktır
mihrosum Kahvegerek bizimde kımse yok canım cocuk sabahtan aksama kadar sadece annemle benı goruyor. Hatta bazen annem gıdıyor 2 ay sadece beni goruyor diyebilirim. Arada babayı goruyor oda saatlık. Cocuk desen cevremde hıc yok. Canım kres ıcın cok kucuk. Yani evet drda isterseniz gonderın ama daha erken dedi. Daha 22 aylık zaten konusamıyor altı bezlı yemegın ben yedırıyorum coxugum daha cok etkilenecek ben bunu gorebiliyorum. Az daha beklıyorum. Bu surevte bol bol parka goturuyorum ama yalnız takılıyor.ama gecen ewın asasına cocuklar birbirlerini kobalıyordu cok hosuna gıytı oda hemen yanlarına gıytı ama kucuk oldugu ıcın dıgerlerı oynamadı 🤭