Mom5457 yookkdahaneler biz neredeyse 9 aylığız şu an her şeyi anlıyor yüz ifadelerimden bile. Mesela babası şakadan da olsa kızsa genelde ağlıyor ya da bakıyor suratına ama ben şakayla karışık kızsam ona kıyamadığımı bildiğinden resmen gülüp şebeklikler yapıyor. Dans ediyoruz oyunlar oynuyoruz onu bazen tek oynasın diye bırakıyorum ama gözüyle görebileceği yerlerde kalıyorum genelde. Hep gülümsüyor ve sevecen bir ses tonu ile konuşuyorum. Ağlıyorsa şımarıklık demiyorum sakinleştiriyorum ama kucakta ama yanına gidip konuşarak. Onunla empati kuruyorum yani. 1-2 aylıkken de sakin sesle konuşuyordum kucağıma alıp şefkat gösteriyordum, ağladığında da o “alma kucağa” diyenleri asla dinlemedim çok ufak çünkü sakinleşmeye ve anne kokusuna ihtiyacı var. Kısacası anne içgüdüleri. Seni çok sevdiğine ve zamanla daha da güvenip alışacağına eminim. 🖤 Onunla bir ol ve empati kurup bol bol öp kokla oh miss. 🥰
Oznur_0708 yookkdahaneler bizde ilkte öyleydik erkek sesi ve kalp atış sesinin daha yüksek seste olup bebeğin duymasından kaynaklı olabilirmiş çocukların erkeklerde durma nedenleri bunlar olabiliyormuş
Yclcnbz Benim kızım da 3 aylık olmak üzere. Bol bol konuşuyorum onunla o da cevap veriyor gülücükler agular 🥰 kucağımda gezdiriyorum evde öpüp duruyorum sürekli etkinlikler yapıyoruz zeka kartları. Etrafı izlemeyi çok seviyor. Bu şekilde günlerimiz geçiyor bir yandan büyüsün istersen bir yandan bu günlerini çok özleyeceğim biliyorum
Ozbek42 yookkdahaneler ilk 3 ay bol bol ten teması kurdum kucagıma aldım beraber uyudum konuştum kartlardan hikaye yaptım anlattım bol bol aktivite yaptık hala yapıyoruz..5. ayda uykusunu düzene sokmaya çalıştım çünkü uyuyamayınca mutsuz oluyordu..bi kaç ay öyle idare ettik diş vs dönemlerinde yine olabildiğince ten teması oldu. 9. Ayda farklı etkinliklere başladık kitap okuyoruz şarkı söylüyoruz falan hayvan sesleri gibi 😊 oda cok eğleniyor bende 😬 uyuyor şimdi uyanınca oyun hazırladım onu oynıcaz 😬
Yclcnbz Fatos_tekeeva ay okuyunca sinirlerim bozuldu nasıl izin veriyorsunuz. Bırak dudağı yanağından öptürmüyorum ben küçük ve corona var diye. İnsanlar ne kadar cahil duyarsız gerçekten aklım almıyor. Başkasının çocuğuna torunu bile olsa bence mesafeli olmalı yani sevmeli tabi ama yok anneye vermeme dudak öpme aşırı itici saçma
Fatos_tekeeva Yclcnbz malesef öyle ben kizsamda trip atsamda suç bende oluyor bana bagiriyorlar anne oğul bana babam bile bagirmazken aglatmazken elin oğlu anası yüzünden ağlatır 🤷🏻♀️ anneme kucaklatmazlar zar zor kucaklatirlar artık bebeği vermiyorum zaten isterseler trip atsınlar bebegi ben bu şekilde büyütemem onların yanında 🤦🏻♀️
Yclcnbz Fatos_tekeeva kesinlikle vermeyin tabi ne demek sizin annenize bir de vermiyorlar. Annesi sizsiniz onunla ilgili karar vermek size düşer bebeğin yanı sizin yanınızdır. Eşiniz de ayıp etmiş
MeryemNilsu Asliiibensu canım seni çok iyi anlıyorum.Tek başına ilk bebek olunca bir de çok yıpratıcı benim bebeğimde de meme reddi vardı.Hatta eltimin memesini denettik onu şapur şupur emmişti.Orada yıkıldım.😭Aynı soruyu bende sordum kendime.40 gün hüngür hüngür ağladım daha sonra da tabi.İki yabancı gibiydik sanki bebeğimle süt sağarken hep ağlardım sorun bende demek ki bebeğim emebiliyor ben beceriksizim diyordum.Herkes boşver mama ver diyordu ama ben yinede sağıp veriyordum.1 hafta üzülmekten yorulmaktan sütüm kesildi.Artık hiç veremeyeceğim diye düşündüm.Bir gün öğlen bebeğimle birlikte uyudum uyandım sütüm gelmeye başladı çok mutlu oldum.Her gün dua ediyordum emmesi için.3 buçuk aylıkken emmeye başladı.Daha sonra çok mutlu oldum şuan 6.5 aylık memeden ayrılmak istemiyor 🥰sürekli beni istiyor.İnşallah siz de en yakın zamanda bu bağı kurarsınız.
MeryemNilsu Asliiibensu ve annenin kalma durumu varsa kesinlikle sana yardımcı olsun.Tek başına çok yıpratıcı.Ben çok yıprandım.Sana tavsiyem kesinlikle destek al.
Canannn123 Asliiibensu inan yanlız değilsin bende aynı şeyleri yaşıyorum ama öğrenicez yavaş yavaş 😇🙏🏻
Mrtlh Asliiibensu demek ki çoğu kişide var bu düşünce bende bebeğime bakamıyorum diye kendimi kötü hissediyorum bebeğim 58 günlük oldu, uykuları hep bölük bölük sürekli mızmız ben de kendimi kötü hissediyorum
Yclcnbz Mrtlh zeka kartlarını çok seviyor onlara bakıyor her gün. Oyun halısı aldım renkli şeyler ilgisini çekmeye başladı oradaki figür oyuncaklarla falan oyalanıyor. Oyuncaklarla oynatmaya çalışıyorum sesli ve renkli şeyler bu dönemde başlıyor sanırım ilgisini çekmeye. Sizinki de 2 aylık olmuş onun da ilgisini çeker
Selin123 yookkdahaneler Babada sakinleşmelerinin sebebi genel olarak annelerin ağlama anında vs stresli olup babaların daha rahat olmaları yani bebeğiniz sizi seviyor😃 Ben ilk zamanlar göğüsümde uyuttum, bazı geceler bile sarılarak uyudum (gazdan ve ağlamadan fırsat kaldıkça😃😃), sürekli konuştum onunla hala konuşuyorum öyle ama zaten özel bir şey yapmaya bence gerek yok akışına bıraksak yeter😃 Bu arada al götür bunu diye eşime bağırıp ağladıpımda çok oldu yani her şey her zaman güllük gülistanlık değşl😃
Mrtlh Fatma_akburak benim de oğlum babaannesinde uzun süre uyuyor onda hemen susuyor sinir oluyorum ona alışacak bağ kuracak diye üzülüyorum sinirleniyorum.
Fatma_akburak Mrtlh bızım oyle bı korkumuz yok ama benım babacı oldugu ıcın sureklı babamız gelene kadar sureklı aglıyoruz kucakta durmak ıstıyoruz
EmirAsaf44 Demirac19 benim bebeğim de 2 ay 24 günlük aynaya bakmayı çok seviyor kendini görünce gülmeye başlıyor 🥰 Evde en sevdiğimiz yer ayna karşısı 😃
idilolo yookkdahaneler benim bebeğim de öyleydi, ağlardı, bakıcıda sakinleşirdi, beni süt makinesi olarak görüyor diye daha çok ağlardım, 4.ay doluyor şimdi daha iyi, her gün daha çok bağlanıyorum ki eşim beni unuttun diyor.