300 tl doğum parası değil ilk çocuk parasıdır ve kaymakamlıklara bebeğin kimliği ile başvurabilirsiniz eşinizin veya sizin sigortalı olmanız yeterli.. süt parası da 180 tldir bir kere yatar hesabınıza sgk tarafından çalışan bir anneyseniz hastane zaten direk bildiriyor ve de hemen hesabınıza geçiyor