Nursma erken vs yazanlar olacak ama kulak asmayın. Neticede tutup haber vermiyormus. 3 yaşında da baslansa böyle gerilene donemleri olduğunu okuyorum burada. Ağlamayın, yıpratmayin kendinizi. Zamanla her sey tekrar yokuna girecek.
Kişilik ile ilgili de olay şöyle,
Bu dönemde olumlu tuvalet eğitimi yaşantısı önemlidir. Baskıcı,
hoşgörüsüz, cezalandırıcı tuvalet eğitimi çocukların bu döneme bağımlı
kalmasına neden olabilmektedir.
Freud’a göre çocukken titiz bir tuvalet eğitimi gören bir çocuk sıkı,
cimri, inatçı, sürekli kendini denetim altında tutan bir birey olarak
gelişebilmektedir.
Tuvalet eğitimi son derece gevşek olan bir bireyde aldırmaz,
vurdumduymaz, dağınık, düzensiz bir birey olarak yetişebilmektedir.
Yani 2 yaşında 18 aylık vs öğretmek değil olay, nasıl davrandığınız