kızım 2 gün sonra 18 aylık olacak inşallah. çok fazla kelimesi var o yüzden birkaç öneride bulunayım naçizane.
1) ev işleri illa ki yapılacak ama bütün gün ev işleri ile ilgilenmek çocukla ilgilenmeye engel oluyor. az az organize ev işi yapıyorum ben. ev işi yaparken çocuğa tv vs açmak yerine ona da bez verin mesela o da silsin ben öyle yapıyorum.
2) ekran yok bizde. tv kullanmıyoruz, telefon tablet de vermiyorum ama. bütün gün kitaplar oyuncaklarla vs geçiyor ya da sohbet ediyoruz:) ben yemek iş yaparken falan o da ortalığı dağıtıyor, oynuyor. inanın çocuğa ekran açacağımıza boş boş yerde yuvarlanması bile beyin gelişimi için çok daha iyi. bunu bir uzman söylemişti.
3) son olarak ben ne yapıyorsam ona da anlatıyorum. mesela ben su içiyorum, çişe gidiyorum vs böyle böyle baya iyi konuşuyor yaşına gööre. size de tavsiye ederim. ama şunu da unutmayın her çocuğun gelişimi farklıdırbenimki de geç yürümüştü mesela.