Yurtdışından getirilen telefonlar IMEI numarası kayıt altına alınarak kullanılabilir. Normalde Türkiye’de satılan cihazlar da ithalatçı firmalar tarafından kayıt altına alınır. Yurtdışından bireysel getirilen cihazların kaydı da kişiye aittir. Kayıt etmek için kişinin yurt dışına giriş çıkışının olması gerekir sanırım bir seneyi geçmemiş olması lazımdı. Sonra vergi dairesine harç yatırır 2 bin TL civarında. Sonrasında e-devletten IMEI kayıt işlemini yapar. Bu tarz yerlerde satılan yurtdışı cihazların kaydı genelde olmuyor. Sattıktan sonra toz oluyorlar. İsterseniz 120 çağrı merkezini arayarak cihazın IMEI numarasını sorgulatabilirsiniz. Bu çağrı merkezinden bilgi de alabilirsiniz. Satıcı başka kayıtlı bir cihazın IMEI numarasını bu cihaza kopyalamış da olabilir onu da marka model bilgileri uyuşuyor mu o şekilde anlayabilirsiniz. Dikkatli olun dolandırılmayın iyice araştırın gerçekten kayıtlı mı.