Cheddar canım merhaba,
Bizim henüz bir deneyimimiz olmadı ama araştırdığım birkaç yer oldu. Özellikle Kuzguncuk/Mundo Akademi aklımda kalan yer oldu. Muhtemelen de orası ile görüşüp götürmeye başlayacağım.
Çocuklar uzman psikologlar gözetiminde hem bireysel, hem de grup halinde etkinlikler yapabiliyorlar. Tamamen özgürler ama her iki şekilde de. Müdahaleden çok yönlendirme oluyor çocuğun isteğine göre. Bir arkadaşım da oğlunu götürüyordu, kim ne isterse onunla oynuyor, boya yapma günleri oluyor, keşif günleri oluyor falan demişti. Hatta anneler için de etkinlikler oluyor. Mesela suluboya gibi. Çocuk ne anneye, ne de bir öğretmene bağımlı olmadan istediği aktiviteleri hem bireysel hem de grup halinde gerçekleştirebiliyor. İlla aktivite konusunda da diretilmiyormuş. Kimi çocuk boya yaparken, kimisi oyun kurup oynuyormuş mesela.
Ayrıca Mundo, çocuk ve ebeveyn danışmanlığı da sunan bir akademi. Uzman psikologlar eşliğinde yapıldığı için tüm aktiviteler, oyun terapisi ve psikolojik danışmanlıkta alınabiliyor. Bireysel oyun danışmanlığı, gelişim hedefli atölye danışmanlığı ve eğitim olanağı da sunuyor.
Bunlar beni daha çok cezbetti açıkçası. Başka yerler de araştırdım mesela. Hep grup halinde etkinlikler yapılıyor. Anlattığın gibi şarkılar söyleniyor, bazı jimnastik hareketler yapılıyor. Hepsi grup halinde ama. O anın akışını çocuğun istekleri değil, belirlenen plan sağlıyor. Bu yüzden diğer araştırdığım yerleri eledim mesela.