Kızlar selam size klasik açma tarifi yazayım. (37 yaşındayım bu Arada yıllardır bu tarifi yaparım)
1 su brd ılık süt
1 su brd ılık su
1 su brd sıvıyağ
1 paket yaş/instant farketmez maya
biraz tuz (1.5 çay kaşığı kadar/)
biraz şeker (1 çay kaşığı kadar)
aldığı kadar un (ele yapışmasın yeter hamur, dikkatli dökün)
üstüne süreceğimiz yumurtanın sarısını ayıralım, akını hamura katabilirsiniz.
hamur yumuşak olacak/ 40 dk en az mayalanacak
15 dk da tepsi mayası olacak( üstü temiz bir bez ile kapanıp)
yumurta sarısı ve susam ile 180 derece fırında iyice kızaracak. Fırından çıkınca ilk sıcağı çkımca üzerini kapatabilirsiniz
bu arada isterseniz yuvarlak açıp, peynir koyup yuvarlak yapın, isterseniz uzun ince şerit yapıp, tereyağ sürün içine ve klasik açma gibi yapın. İster sade/ ister peynirli. Şekli size kalmış. Ama hamur bu 👍👍
afiyet olsun 😋 güzel olur 👍