Başından beri hem mama hem meme veren bir anne olarak konuşuyorum.Bir kac gündür meme reddi yaşıyoruz ve zorlanmıyorum emsin diye çünkü onun canı ne isterse ona hazırım bir anne olarak. Evet geceleri çaktırmadan emziren bir anne olarak konuşuyorum. Ve duydugum gördüğüm postlara,yorumlara bakarak yazıyorum. Evet emzirmek en güzeli ve anne sütüne eş değer hiçbirşey yok,biliyorum.
Ama nedir bu savaş? Mama veren annelere bukadar yüklenmek.
Mama zehirmi?
Eziyetmi bebeğe?
Yoksa sağlıksız yetistirmek için bahanemi?
Hiçbiri..
Annelik başka birşey, annelik vefakarlık.Emzirmekle ölçülmez.Kimi anne emzirmek istemez,kimi anne emzirmekle uğraşır, kimi sadece meme kimi sadece süt verir. Şimdi bunların herhangi birini yapan bebeğine düşman mı?
Peki ya düşmansa dünyaya niye getirdi bebeğini? Karnındayken kürtajla aldırabilirdi!
Yada düşürmek için çabalardı !
Çünkü bebeğini seviyor.O anne ..
Hangisini yaparsa yapsın emzirsin emzirmesin o bir anne. Bırakın mamayla yada memeyle isteyerek yada istemeyerek emzirse bile.Mama verirsin çok yediriyorsun, meme verirsin aç bu çocuk. Bırakın bunları artık. Anneler bebeğiniz için uygun neyse onu verin. Açsa zorlamayın mama verin,toksa baskı yapıp memeyi dayamayın. Siz annesiniz bebeğinizi en iyi siz bilirsiniz. Başkalarına göre hareket etmeyin,bebeğinize göre hareket edin. Bebeğiniz size değil,siz bebeğinize uymak zorundasınız.
Emzirmek güzel.
Emzirmek çok önemli.
Emzirmek doğal, hijyen,pratik..
Evet emzirmek hem anne hem bebek için desteklenmesi gerek bir eylem ve hepimiz bunu canı gönülden istiyoruz.Ama
Emzirmek annelik ölçütü değil, emzirmek yeterlilik sınavı değil, emzirmek kutsal değil..
Kendi annelik deneyimimizden emzirme süreçleri böyle değişken iken başka annelerin emzirme süreçlerini eleştirmek, yargılamak, göz süzmek, burun kıvırmak hiçbirimizin haddi değil.. 🙏💕