Yusufum02 2 yaş öncesi bağlanma dönemi,normal ve geçecek. O dönemde oğlumla yapışık gezmiştim.Annenin ortam değiştirebildiğinin farkındalar (evden de gidebilirsiniz mesela) ancak geri gelip gelmeyeceğini bilmiyorlar bu da ayrılık kaygısına yol açıyor.Güvenli bağlanma denilen durum,önce güven duyacak ki sonraki dönemde güvenle bireyselleşebilsin.25-26 ay gibiydi tam hatırlamıyorum 7-8 aylık gebeydim farkettim ki kendi oyunlar kuruyor oynuyor dışarıda kucak istemiyor el tutmak istemiyor.Kendisi bireysel uyumak giyinmek koşmak keşfetmek istiyordu.Şuan 3 yaşına tam 1 ay var ben küçüğü uyuttum yemek yapıyorum,oğlum da salonda ahşap kule köprü diziyor. Haftasonu babannesine gider bi kaç saat keyifle gider gelir.Hep sistemli yaptığımız tek şey eğer bir yere gideceksek veya ben gideceksem bu market veya yan oda dahi olsa “oğlum şimdi markete gidiyorum gece olmadan gelicem“ “babayla çıkıyoruz sen uyumadan önce gelicem” “balkondayım çamaşır asıp gelicem”
Bu durumlarda hala dahil 1 saat sonra, birazdan, 5dakkaya gibi zaman kullanmıyoruz çünkü zaman gibi soyut kavramları tam anlamıyla anlamıyorlar.
ama akşam yatarken pijama giyeceği zamanı biliyor,çamaşır asma süremi biliyor…
Biraz zor bir dönem sabredin geçecek.Beraber bol bol oyun oynayın,yemekleri birlikte yapardık 😊